Corderilla Cantabrica - Reisverslag uit Potes, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Corderilla Cantabrica - Reisverslag uit Potes, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Corderilla Cantabrica

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

12 Augustus 2009 | Spanje, Potes

20090805 - 20090812
Woensdag 5 augustus vertrokken we weer uit Santiago. We waren in de wolken omdat we weer konden fietsen, maar we reden ook in de wolken tot aan Lugo toe. Deze stad heeft een stadsmuur van twee kilometer om de binnenstad waar je helemaal overheen kan wandelen. Wat we dus gedaan hebben. We hebben 3 dagen dit miezerige weer gehad. Een keer was het zelfs zo koud ,5 graden, dat we de lange broek aan hadden getrokken. We zijn redelijk wat pelgrims tegengekomen. Zelfs een hele groep Japanners en een meisje uit Amerika special om de El Camino te lopen. Plotseling na de derde dag zag het na een beklimming aan de andere kant van het gebergte het er zonnig uit. Via Fonsagrada, Sisterna, Villa Blino en Bonar zijn we uitgeweken na de Picos de Europa. Onder een stralende zon hebben we de Puerto de St Gloria bedwongen En zijn we aangekomen in Potes. We zitten op een volle camping met veel Nederlanders. Vanmorgen zijn we naar Fuente De geweest. 22 Kilometer hier vandaan.
We kregen van een Nederlands echtpaar aangeboden om mee te rijden. Dat kwam zeer goed uit, wat dit plaatsje ligt wel 1000 meter hoger. Vandaar kun je met een kabelbaan 800 meter omhoog en hebben we van een mooi uitzicht kunnen genieten. We hebben zelfs nog wat kunnen wandelen op onze sandalen. Het begon wel te kriebelen met het uitzicht op onze wandeling straks in de Pyreneeen. Voor de terugweg naar de camping hebben we gelift. De eerste auto stopte al. Dit bleek een Bosnier te zijn, die naar Nederland was gevlucht. Hij heeft snel Nederlands geleerd en is aan de TU Eindhoven Informatieca gaan studeren. Hij heeft in Helmond gewoond. Nu woont hij met zijn Spaanse vrouw al 10 jaar in Madrid. Zo zie je maar wie je al niet tegen kan komen. Morgen gaan we via een andere route terug naar onze eigenlijke route in de Corderilla Cantabrica, richting Pamplona

• 12 Augustus 2009 - 17:44

Wim En Ria:

Nelleke en Ben

Bedankt voor het mooie verslag en de fantastische foto's.
    Ja we kunnen ons voorstellen dat het begint te kriebelen in zo'n mooie omgeving om te gaan wandelen.
    Toch is het fietsen ook geweldig en je bent sneller een eind weg.
    Geniet verder van deze geweldige trip.

Onze hartelijke groeten uit een nat Beek en Donk
    Wim en Ria Jansen.

• 12 Augustus 2009 - 19:47

Frans En Lia:

Hoi Nelleke en Ben,

Ik begrijp uit jullie verhaal dat jullie toch de noordelijke Santiago route nemen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Picos zijn heel mooi en wat een geweldige kabelbaan hé. Zo zonder tussen palen in een keer omhoog. Mooie ervaringen weer.

Groeten Lia en Frans

• 25 Augustus 2009 - 12:33

Helene:

Ha reizigers,

Jullie tour d'Utopia gevolgd en we kijken uit naar de persoonlijke ontmoeting met jullie inclusief bagage... tot ziens, HeleneTheo

• 25 Augustus 2009 - 18:46

Wim En Ria:

Jammer dat het weer 3 dagen zo nevelig is geweest dan heb je ook geen best uitzicht maar het is al weer beter dus die kabelbaan naar de top en dat mooie uitzicht heeft veel goed gemaakt.
    Heerlijk lijkt het ons om op sandalen te lopen op die hoogte.
    Geniet verder van dit prachtige avontuur, iedere dag weer en na die inspanningen van zoveel kilometers bijna iedere avond op een ander plekje.

Onze hartelijke groeten uit een bewolkt Beek en Donk