Spanje Frankrijk 2009 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Spanje Frankrijk 2009 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Spanje Frankrijk 2009

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

26 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

20090813 tot 20090824 Picos tot Lourdes.
De terugroute vanuit de Picos de Europa begon met een mooie rustige beklimming. In Cervera kwamen we weer terug op de route. De dagen waren erg afwisselend. Hoogvlaktes, prachtige rivierdalen, bossen, kloven, rotsen. Maar ook over drukke wegen, rustige wegen, oude spoorlijnen omgebouwd tot gravelfietspad. Dorpjes al of niet bewoond, gebouwd op rots of heuvel. Maar ook gesloten hostels en verdwenen campings waardoor we soms een langere fietsdag hadden. De langste was 120 km. En ontmoetingen met medefietsers. Zo ook een hernieuwde kennismaking met Brian, een Nieuw-Zeelander op een 3-wielige ligfiets. Hij was al 5 maanden door Europa aan het trekken. Wij zagen elkaar eerder in Santiago. Dit alles met prachtig maar zeer warm weer van 35 graden . Via Covanera, Frias. Acedo, Puenta la Reina, Lumbier, Santa Cilia, Jaca en Lurbe zijn we aangekomen in Lourdes. 's Avonds de kerk en de grot bezocht en het begin van de massale processie gezien. Vandaag 24 augustus is het een miezerige dag, een mooie dag voor om de website bij te werken. Nog een fietsdag verwijderd van Gavarnie, ons einddoel van deze fietstocht. Dan nog een weekje wandelen in de Pyreneeen en dan naar huis.

• 26 Augustus 2009 - 17:50

Helene:

wat n knus zomerhuisje.... diehards!
    Geniet en kom gezonder thuis.

• 26 Augustus 2009 - 18:44

Wim En Ria:

Het zit er bijna op maar jullie hebben een geweldige mooie tijd gehad en nog een week genieten van het moois dat Frankrijk te bieden heeft.
    Super huisje hoor!
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 26 Augustus 2009 - 18:53

Lia En Frans:

Ja het begint nu op te schieten. Geniet nog even van de bergen en dit keer lopend. Het huisje heeft nog wel een klein opknapbeurtje nodig. Zijn inmiddels alweer aan vakantie toe en gaan nog eind oktober/begin november een weekje naar Madeira

Groeten, Lia en Frans

• 26 Augustus 2009 - 19:11

Gerrit En Nienke:

dag fietsers, hallo wandelaars. Het klimmen en dalen blijft gelijk, zelfs het "stampen" blijft, alleen niet meer draaiend. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat jullie hebben kunnen genieten. Nu de afsluiting te voet. Blijf genieten en kom maar weer heel terug.

• 29 Augustus 2009 - 15:36

Christine En Peter:

Jullie hebben het gehaald. Proficiat! Zeker moe maar voldaan? We doen het niet na.We vonden het leuk jullie reis te volgen. Nu nog wandelen. Toe maar. Als de kuitjes maar niet gaan protesteren. We wensen jullie nog veel plezier en behouden thuiskomst. Groetjes en tot ziens.