TransAM Oregon 03 - Reisverslag uit Pacific City, Verenigde Staten van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu TransAM Oregon 03 - Reisverslag uit Pacific City, Verenigde Staten van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

TransAM Oregon 03

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Pacific City

12 -08 Corvalis- Grand Ronde
Vannacht hadden we toch wel last gehad van dat harde bed. We hebben het gemeld bij de receptie. Deze was zo coulant om 20 dollar van de rekening af te trekken. Nu voor 48 euro een nacht in het motel gezeten. Kan ik wel mee leven. Vandaag staat er weer kamperen op het lijstje. Aangezien we extra een rol plastic hadden gekocht om deze het vocht uit de grond tegen te laten houden en we deze bij de regenbui bij McKenziebridge kamping achtergelaten hebben, moeten we nu weer een nieuwe lap kopen. Gelukkig was er een schilderswinkel vlak bij en waren we snel geslaagd. Nou Corvallis uit zien te komen. De GPS zegt wat anders dan dat er geschreven staat. Wat geschreven staat hebben we gevolgd. Parallel aan de snelweg zijn we het dorp uitgereden. En we mochten meteen wat gaan klimmen. Wel een heerlijke landweg met weinig verkeer. We konden van die hoogte de landerijen goed overzien. Volop veel lege korenvelden. We moesten na enkele km weer de snelweg opzoeken om verder te kunnen. Gelukkig hadden we snel weer een parallelweg. In een prachtig park met grote bomen hebben we van onze lunch genoten. Daarna hebben we in de plaats Monmouth het fietspad gelegen langs de snelweg opgezocht. Bij Rickreall mochten we weer de drukke snelweg op. Zo zijn we in Grand Ronde terecht gekomen en hebben we ook kunnen aanschouwen hoeveel wagens er bij het casino stonden. Veel dus. We hebben aardig wat verdient want wij zijn 4 km doorgereden naar de RV-camping waar we op de hondenuitlaatplaats mochten gaan staan.

13-08 Grand Ronde - Pacific City.
Het was behoorlijk koud vanmorgen. De thermometer gaf 6 graden aan. We hebben in onze tent van ons ontbijt genoten. We starten weer meteen op de snelweg en deze liet ons meteen inspannen om de heuvels over te komen. Na 16 mijl hebben we de snelweg verlaten. Bij dat punt hebben we de inwendige mens verzorgt door er hete koffie in te laten verdwijnen. Het was weer een prachtige weg door het bos met weer van die grote bomen. Af en toe stond er een huis. Bij een van die huizen stond een zeer oude wagen , een Hudson met originele moter uit 1927. Eigenaar was er erg trots op. Hij was er niet trots op dat hij in Guantanamo Bay heeft gezeten. Wel liet hij trots zijn insigne zien. We zijn rustig verder gereden en kwamen uit bij Neskowin. Daar hebben we de zee op afstand kunnen aanschouwen. Tijdens onze lunch in die plaats kwam er een zwemtrainer langs die vele Olympische zwembaden gezien heeft. Hij was jaloers op ons, zou dit toch ook wel graag willen doen. Nog enkele km de snelweg af en we kwamen het plaatsje Pacific City aan. Het huis van de warmshowers was snel gevonden. Weer een prachtige lokatie waar de verzorging uitstekend is. Blij met hen kennis gemaakt te hebben. De achttal fietsers die we nu vandaag zijn tegengekomen waren korte routes aan het rijden.

• 14 Augustus 2013 - 06:11

Wim En Ria:

Goeiemorgen Nelleke en Ben,

Bedankt voor jullie verslag.
    Je moet zo nu en dan wat achter laten anders heb je op een gegeven moment zoveel zooi bij je.
    Plastic is wel licht maar toch.
    Leuk dat jullie de kleine beestjes achter je hebben geaten en nu de grotere soort weer van dichtbij willen bekijken op de honden uitlaat strook.
    Steeds mensen van andere pluimage ontmoeten is leuk.
    Nou de laatste loodjes voor jullie op de fiets komen er aan.
    Fijn dat alles goed verlopen is tot nu toe.

Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 14 Augustus 2013 - 12:17

Matthijs En Bieuwke:

Fijn dat het nog steeds goed met jullie gaat.Goed dat jullie de hondenuitlaatplaats weer achter jullie hebben gelaten.Ben benieuwd hoe een leeg korenveld eruit ziet,en of het mooi is! Blijf ons op de hoogte houden en blijf genieten!Groetjes!

• 14 Augustus 2013 - 12:36

Riet En Herman:

Hallo Bikkels;

Jullie verslag met aandacht gelezen, het gaat gelukkig voorspoedig met jullie american

bike tour, doen jullie niet na.

Groetjes Riet en Herman. volgen jullie route op google.