Vietnam Noord - Reisverslag uit Tuần Giáo, Vietnam van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Vietnam Noord - Reisverslag uit Tuần Giáo, Vietnam van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Vietnam Noord

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

07 April 2008 | Vietnam, Tuần Giáo

We zijn in Son La op zondag 30 maart aangekomen en zijn er een extra dag gebleven wij vonden dat we dat wel verdiend hadden na die zware fietsdagen en de volgende rit is ook omschreven als een zware rit maar wel prachtig. In de extra dag hebben we hebben we een bergwandeling gemaakt en zijn naar de markt geweest. De volgende dag zijn we extra vroeg vertrokken omdat we 90 km in bergachtig gebied moeten afleggen. Om 6:00 uur zaten we op de fiets na een goed buffetontbijt. Het weer werkte tot nu toe nog steeds mee. De zon brak wel enkele malen door het wolkendek maar dat was niet hinderlijk. De temperatuur om 6:00 uur schatten we op 20 graden en liep in de middag uit naar 25-30 graden..Het landschap is er werkelijk prachtig en er zijn veel mensen, Black Thai’s, die in klederdracht lopen. De weg was zeer afwisselend van vlakke tot zeer rotsachtige ,vol kuilen, zand- en kleiwegen. Ook waren ze bezig stukken van de wegen te asfalteren. We kwamen in Tuan Giao om 15:00 uur aan. We hadden weinig rusttijd genomen. Ook in deze plaats werden we benaderd door een Vietnamees op een bromfiets. Hij adviseerde ons het hotel van zijn ouders. Aangezien beschreven stond dat er maar twee hotels waren en deze daarbij niet vermeldt stond zijn we naar zijn hotel Hong Ky gereden. Het lag op een zeer rustige plek ,ze hadden er ook een tuinrestaurant bij en de kamer zag er zeer schoon en verzorgd uit. We hebben er zeer lekker gegeten.

In de namiddag ,nadat we ons hadden geïnstalleerd in het hotel kregen we een SMS van Corrie ,mijn zus, met de mededeling ”jullie moeten naar huis komen.” We hebben daarna contact met Corrie opgenomen: de broze gezondheidstoestand van mijn moeder liep snel achteruit. Ze gaf aan niet meer te willen eten. Het resultaat was dat we maatregelen moesten gaan nemen om naar huis te gaan. Met behulp van het Hotel en Elvia reisverzekeringen hebben we geregeld dat we z.s.m. naar huis konden.