Naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

07 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Na een korte onrustige nachtrust zijn we om 3:30 uur opgestaan zodat we na goed gegeten te hebben om 4:30 uur bij de plaatselijke busstation konden zijn. Fietsen op het dak geplaatst en de tassen in het bagageruim geladen, vertrokken we om 5:00 uur met een kleine locale bus naar Hanoi via de weg die we de afgelopen dagen gefietst hadden. De bus heeft er 13 uur overgedaan. Normaal 10 uur maar we hebben voorzichtig moeten rijden omdat het spiegelglad was door de regen die die nacht gevallen was. We gleden soms de berghelling af en we hebben nog 1 uur vast gezeten omdat vrachtwagens de (zand)weg blokkeerden. Na 1 uur door Hanoi gefietst te hebben zijn we bij het hotel aangekomen waar we wat van onze spullen hadden achtergelaten. Deze was vol en we zijn doorverwezen naar een collega. Na diverse sms en telefonische kontakten met Elvia was de ticket van Hanoi naar Kuala Lumpur geregeld en de feitelijke omboeking van ons vliegticket van KL naar Amsterdam zouden wij regelen.

Ma
De volgende morgen vervoer naar het vliegveld geregeld, verpakkingsmateriaal voor fiets gekocht en omboeking ticket geregeld. Om 11:00 uur naar het vliegveld van Hanoi ,zo’n 32 km verwijderd van Hanoi. Fietsen daar “ingepakt’. De vliegmaatschappij, het kantoor in Hanoi als op het vliegveld, heeft uitstekend meegewerkt om alles soepel te laten verlopen. Het inboeken ging voortreffelijk. Om 14:00 uur vertrok het vliegtuig. We kwamen om 17:30 aan in Kuala Lumpur. Nadat ik mijn telefoontje weer aanzetten kreeg ik het sms-je dat ma om 10:00 uur ( 15:00 uur Vietnam) was overleden. Om 24:00 uur vertrok ons vliegtuig naar Amsterdam waar we om 6:35 uur aangekomen zijn. Inse en Natalie stonden ons daar op te wachten. 1,5 uur later waren we thuis. We hebben tot nu toe besloten de vakantie niet voort te zetten, waar wel de mogelijkheid toe is.
We kijken terug op een zeer mooie reis door Zuidoost Azie.
We gaan nu de allerlaatste reis van mijn moeder ,91 jaar oud, verzorgen en op dinsdag 8 april om 11:30 uur wordt ze gecremeerd.

• 07 April 2008 - 14:19

René:

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van ma en schoonmoeder.Toch nog een geluk dat jullie zo vlot en met hulp terug konden komen.
    Hopelijk kijken jullie toch met tevredenheid terug op deze enerverende reis. Ik heb hem tamelijk op de voet gevolgd.
    Hopen jullie spoedig weer op de zondagse tochten te zien.

• 07 April 2008 - 16:42

Peter:

gecondoleerd met het verlies van jullie moeder, desondanks heb ik mee genoten van jullie fantastishe reis!! ik zie jullie hopenlijk snel weer in onze fietsgroep.
    groetjes peter beerens

• 07 April 2008 - 17:47

John Tappel:

Gecondoleerd met het verlies van jullie (schoon)moeder. Ik wens jullie veel sterkte de komende dagen. Mochten jullie de komende weken op een donderdagavond even "de zinnen willen verzetten", dan bel maar even

• 07 April 2008 - 19:35

Peter Spang:

Geondoleerd met het verlies van jullie (schoon)moeder,en wens jullie veel sterkte toe de komende tijd.
    We zien jullie wel weer op zondag als jullie daar weer klaar voor zijn.

• 07 April 2008 - 19:54

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Ook wij willen jullie condoleren met het verlies van jullie moeder en veel sterkte wensen de komende tijd.
    Ook al had ze een mooie leeftijd zoiets komt nooit gelegen.
    Ook wij hebben in zo'n zelfde situatie gezeten en ook al is alles prima geregeld je hoopt het nooit meer mee te maken.
    We hebben van jullie verslagen en de foto's genoten.
    Misschien komt er een tijd dat je het laatste stuk van deze geweldige reis af gaat maken.
    Veel sterkte en onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 07 April 2008 - 20:32

Peter Heesters:

Gecondoleerd met het verlies van moeder.
    Heb genoten van jullie reisverslag.
    Grotjes

• 08 April 2008 - 11:25

Hennie En Betsie :

heel erg jammer dat jullie reis zo is afgelopen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

• 08 April 2008 - 15:07

Margritta:

Beste Ben en Nelleke,

Fijn dat jullie goed zijn thuis gekomen!
    Voor het overlijden van je moeder en schoonmoeder gecondoleerd en een goed verloop met de verwerking. Sterkte,
    Groeten, margritta

• 08 April 2008 - 17:09

Tiny Van Osch:

gecondoleerd met het verlies van moeder
    maar het was wel een schitterende reis.
    sterkte

• 08 April 2008 - 20:36

Hans En Mariëtte:

gecondoleerd met het verlies van moeder en schoonmoeder, heel veel sterkte de komende tijd.

• 09 April 2008 - 08:01

Mep En Klaas:

Ook onze condoleantie.Sterkte!!

• 09 April 2008 - 09:49

De Luie Fietsers:

Beste Ben en Nelleke,

Ik las de titel en ik schrok. Als jullie zo plotseling naar huis zijn gegaan, moest er wel iets ergs zijn gebeurd met een familielid.

Gecondoleerd met het verlies van jullie moeder en schoonmoeder. Ik kan me voorstellen dat dan voorlopig niet wilt doorreizen......

Wij fietsen wel nog een stukje verder, de tegengestelde route van het begin van jullie reis met behulp van jullie boekje). We zijn nu in Huai Xai en gaan binnenkort rochting Chiang Mai.
    Maar goed, daar staat jullie hoofd nu helemaal niet naar!

Groeten en veel sterkte,
    Paulien en Jan Willem

• 09 April 2008 - 12:32

Frans En Marjet:

Wij willen jullie condoleren met het verlies van jullie moeder en schoonmoeder. Veel sterkte de komende tijd.

• 09 April 2008 - 13:24

Bea Geurts:

Gecondoleerd met het overlijden van moeder en schoonmoeder. Veel sterkte voor de komende tijd.
    We zullen jullie binnenkort wel weer Bij de spinningles van dinsdag ochtend zien.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie persoonlijk reisverslag.

Totziens

• 09 April 2008 - 17:37

Ad Appeldoorn:

Ben en Nelleke;
    Gecondoleerd met het overlijden van moeder en veel sterkte.
    Ik heb genoten van jullie reisverslag.
    Tot gauw bij de club.

• 27 Mei 2008 - 15:01

Henny En Johnny:

nelleke en ben als eerste gecondoleerd met het overlijden jullie moeder/schoonmoeder.
    we kregen te laat te horen dat jullie een website hadden.
    anders hadden we wel eerder gereageerd.
    wat we tot nu toe gezien hebben is zeer indrukwekkend en heel mooi.
    we hopen dat we een keer langs kunnen komen om eens bij te praten en een beetje van de reis mee te kunne genieten.
    we gaan nu eerst zelf op fiets vakantie en komen half july weer terug.
    tot ziens en horens.

• 08 Juli 2008 - 01:20

Maarten Koenen:

Hoi Ben en Nelleke!

Gecondoleerd met het verlies van moeder en schoonmoeder. Ik had gehoopt (nu ik daar tijd voor heb) wat meer te lezen over jullie verdere avonturen, het spijt me dat die vroegtijdig zijn onderbroken.

Na Laos van noord tot zuid te hebben doorgefietst, ben ik vanuit Bangkok naar Bali gevlogen met Kathie (de Amerikaanse). Om een lang verhaal kort te maken: nu zit ik achter haar computer in Houston, Texas.

Leuk om jullie tegen te zijn gekomen! Geruststellend dat ik dit nog wel een paar decenia kan doen!

Maarten

www.evenhelemaalweg.blogspot.com

• 04 Augustus 2008 - 07:58

Jaap En Ineke:

Hallo Nel en Ben,
    Allereerst natuurlijk gecondoleerd met het verlies van jullie (schoon-)moeder. We hoorden daarvan toen we gisteren bij Jaap en Erna op bezoek waren.Veel sterkte in de komende periode!
    Tot onze grote verbazing kwamen we er achter dat we elkaar in Zuid-Oost Azie gemakkelijk hadden kunnen ontmoeten, want wij waren van 14 april tot 8 mei ook in die regio.
    Onze rit: van Bangkok per vliegtuig naar Chiang Rai, dan over de Mekong per slowboat via Pakbeng naar Luang Prabang. Dan per bus naar Vientiane en verder per vliegtuig naar Siem Reap voor een bezoek aan het verbijsterende Angkorcomplex. Via Phnom Penh (met o.a. de Tuol Sleng gevangenis en de demonische Killing Fields) naar Saigon en daarna via Phan Thiët, Qui Nhon en Nha Trangh naar Hoi An. Tenslotte van het vliegveld van Danang (met een stopover in Bangkok weer terug naar Nederland). Bijna exact de tocht die jullie beschreven hebben.
    Wij vonden Zuid Oost Azie (ook voor de derde keer) een prachtregio, net als jullie en we hopen daar nog eens uitgebreid met jullie over te kunnen praten. Foto's en video's te over, denk ik.
    Nu eerst jullie fietstocht door Frankrijk, waarvoor alle succes toegewenst, en dan, als jullie weer in B&D zijn, nemen we contact met elkaar op.
    Groetjes en tot kijk.
    Jaap en Ineke