Inleiding Fietstocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Inleiding Fietstocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Inleiding Fietstocht

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

25 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Na Zuidoost Azie en Frankrijk (100 colstocht) gaan we nu in Spanje en Portugal 3 maanden ongeveer 4800 km fietsen. We sluiten het af met een huttentocht in de Pyreneeen. 7 september is de einddatum. We hebben onze voorbereidingen getroffen. We vliegen morgen met Ryanair naar Girona (Barcelona). Daar gaan we een dagje rondkijken en stappen dan op de fiets om na een korte trip op een camping aan te komen.Het weer rond Barcelona is 23 graden dat is in ieder geval een mooie temperatuur. We volgen de route van Paul Benjaminse: Onbegrensd Fietsen naar Andalusie. De GPS is daarbij behulpzaam met Tracks en Routes. Na Sevilla gaan we richting Portugal met een eigen uitgezette (GPS) route.In Portugal maken we gebruik van het boekje van Luc Oteman: Fietsen in Zuid-Portugal. De route in Noord Portugal is weer een eigen uitgezette route. We komen dan in Spanje weer uit en gaan dan naar Santaigo de Compostela. Hier pikken we de route weer op die beschreven is in het boekje van Clemens Sweerman: St Jacobsroute deel 3. We nemen de zogenaamde terugroute verder uitgebreid met een trip via Lourdes naar onze elndbestemming van de Huttentocht Gavernie. Broer en zus van Nelleke hopen we daar te ontmoeten om dan gezamenlijk de huttentocht te gaan ondernemen. We zijn zeer benieuwd hoe e.e.a. gaat uitpakken. We houden jullie op de hoogte.

• 25 Mei 2009 - 21:07

Wim En Ria Jansen:

Nelleke en Ben

We wensen jullie heel veel fietsplezier en volgens jullie zolang als het kan omdat we zelf ook op vakantie gaan.
    Wij zijn er een maand tussenuit dus de laatste 2 maanden zijn we weer van de partij.
    Geniet van dit mooie avontuur.

• 26 Mei 2009 - 07:51

Erna:

Hoi!
    Geweldig dat jullie weer op pad gaan. Heel erg veel plezier!

• 26 Mei 2009 - 12:06

Hans Kl:

Nelleke en Ben
    Heel veel plezier en maak er iets moois van.

Groetjes

• 26 Mei 2009 - 14:04

Martien Meijer:

Geweldig de tocht die jullie gaan maken. Heel veel gezondheid en fietsplezier en hou de benen soepel en de banden hard.
    SUCCES

• 26 Mei 2009 - 15:49

Hennie-betsie Bresse:

heel veel fietsplezier en geniet er met volle teugen van succes