De eerste dagen van onze fietstoer - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu De eerste dagen van onze fietstoer - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen van onze fietstoer

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

31 Mei 2009 | Spanje, Manresa

We zijn om 6:30 uur van huis vertrokken. Inse,onze zoon, heeft ons weggebracht. We waren ruim op tijd aanwezig in Eindhoven. We hadden reeds online ingecheckt De fietsen hebben wij zo ingeleverd zonder plastic hoes er om heen te doen. Wel was het stuur en zadel beschermd met noppenfolie. We waren vroeg op Gerona geland nog voor 11:00 uur. Een uur later vertrokken we naar Gerona, dat 10 km te noorden van het vliegveld ligt. Onderweg werden we verrast met een wolkbreuk. De viaducten werden aquaducten.Het verkeer was geheel ontregeld. Na wat heen en weer gereden te hebben vonden we het Hostel die ze op het vliegveld aanbevolen hadden.
Na een lekkere douche en een kort tukje zijn we de stad in gegaan waar we tegen de avond een heerlijke pizza en met een lekker biertje en als toetje in een van de vele ijssalons van een ijsje genoten hebben. Nadat dit verhaaltje gemaakt is gaan we de spulletjes weer in(her)pakken. Morgen gaan we naar Osor op de camping .We kunnen het morgen rustig aan doen maar 30 km fietsen. Onderweg de nodige inkopen doen o.a. tandpasta, zeep, benzine, lage zitstoeltjes,eten etc etc.

Na een lekker buffetontbijt zijn we vertrokken naar Osor. In de stad kregen we nog gezelschap van een jongetje, die tot de stadgrens met ons mee fietste. Hij was zeer onderzoekend en zat overal aan. De weg naar Osor toe ging een groot gedeelte over een onverhard fietspad. We waren vroeg op de camping en hebben de spulletjes voor de eerste keer weer rustig kunnen uitpakken en proberen. Het was trouwens een zeer slecht onderhouden camping. Er was 1 douche van de 5 douches met warmwater en een schone toilet. Tijdens het avondeten werden we uitgenodigd om naar de finale tussen Barcelona en Manchester te komen kijken. We hebben onderhand meer naar het fanatieke publiek zitten kijken dan naar het voetbal zelf. Na de wedstrijd zijn we direct de tent (het bed) ingedoken.

Bij het vertrek uit het dorp Osor kwamen we een ander Nederlands echtpaar op de fiets "tegen". We hadden hetzelfde doel om op deze dag naar de plaats Tona te fietsen. We zijn in hetzelfde Hostel terecht gekomen, waar we gezamenlijk gegeten hebben. Onderweg er naar toe zijn we wel 2x 2 fietsers tegen gekomen die de tocht omgekeerd maken van Malaga naar Barcelona (Gerona) maken. Het was een redelijke tocht met aardig wat klimwerk. Voor de statistiek we hebben 919 meter geklommen op en afstand van totaal 55 km. Geen korte maar lang klimwerk

Op weg naar Manresa was het weer van oudst aardig wat klimwerk en een zeer mooie omgeving. In Manresa zijn we door de Tourist-informatie goed geholpen. We zitten in een nieuw hotel 1948 genoemd. De bedoeling in om er drie nachten te slapen omdat we van Manresa naar Barcelona willen gaan met de trein. De Treinpersoneel op het station heeft ons geadviseerd om een tien rittenkaart te kopen zodat we goedkoper uit waren dan enkele tickets te kopen. 35 euro voor Barcelona 2x visa versa voor twee personen is gezien de afstand zeer goedkoop. 1 kaartje retour Amsterdam kost al meer.

Vanmorgen waren we vroeg op pad om naar Barcelona te reizen. De reis liep voorspoedig. Even wennen aan de ondergrondse en ook niet met zijn tweeën tegelijk door een poortje proberen te gaan want dan komt de politie met een heuse waakhond naar je toe en mag je het opnieuw proberen. We hebben er een rondtoer met een open dubbeldekker gemaakt. Gaudi heeft er wel wat achter gelaten. Verder was er op de rambla, de boulevard, van alles te doen. Morgen gaan we een andere rondtour maken en gaan we het Sagrada, een van de 10 werken in Barcelona, van Gaudi bezoeken en verder veel terraswerk plegen.
Met een frisse moed beginnen we dan tweede pinksterdag weer te fietsen op weg o.a. naar Sevilla (1800 km).

• 31 Mei 2009 - 08:09

Matthijs En Bieuwke:

we zien wel dat jullie het er aardig van nemen,dus niet elke dag linzen.Groetjes uit Valigny.

• 31 Mei 2009 - 08:26

Wim En Ria:

Heerlijk, weer onderweg.
    Het weer is voor jullie geen obstakel want "na regen komt zonneschijn" is het gezegde.
    Lekker boemelen van terras na terras dat is een goede start van de vakantie.
    Ja Gaudi heeft inderdaad veel moois nagelaten.
    En wat kom je nog meer voor moois tegen, we zien het wel.
    Wij zijn blij dat we nog een bericht van jullie kunnen lezen want wij gaan vannacht reizen.
    ons weblog is wimenria.waarbenjij.nu
    We gaan weer terug naar onze grote liefde Yukon/Alaska.
    We willen jullie veel fietsplezier wensen en lezen jullie avonturen weer als we thuis zijn.
    Geniet ervan!!!wim en ria

• 31 Mei 2009 - 15:09

Tonnie Diks:

Jongens, wat geweldig sportief zijn jullie toch. Ik heb vandaag 35 km. gefietst en dat is weer genoeg voor een poos.
    Voor de metro moeten jullie maar eens komen oefenen in Rotterdam. Bij deze van harte uitgenodigd.

• 31 Mei 2009 - 19:06

Gerrit En Nienke:

Hotels, terrasjes, toch ook nog wel fietsen....jullie nemen het er wel van! Het is jullie gegund. Hou het stuur recht en laat de trappers draaien. groetjes!!

• 31 Mei 2009 - 19:48

Elly En Gerard:

Hoi Ben en Nelleke wij hebben net de site bekeken. Dat wordt vast genieten in Spanje, want Spanje is prachtig.Voor ons zit het er bijna op nog zo´n 240 km. Groetjes uit Astorga.