Noord Noorwegen/ Lofoten - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Noord Noorwegen/ Lofoten - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Noord Noorwegen/ Lofoten

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

01 Augustus 2010 | Noorwegen, Tromsø

Een echte aanrader zijn de eilanden van de Lofoten en de Vesteralen. We zijn waar het kan de drukkere weg E 10 ontweken. Op het eiland Hadseloya en Langoya hebben we een alternatieve route gereden. En we kunnen zeggen dat die ontzettend mooi waren. Op Andoya wilde we een camping halverwege naar Andenes aandoen. Er was wat onduidelijkheid over het bestaan ervan. Helaas dus in Anus, echt zo heet het plaatsje, geen camping. We hebben nog gezocht naar een wild kampeerplaatsje maar dat zat er daar niet in vanwege de moerassigheid. We zijn toen doorgereden naar Stave. 94 kilometer stond er op de teller toe we aankwamen. We waren 7 fietsuren en totaal 10 uur onderweg. Gelukkig was in de namiddag de sterke tegenwind gaan liggen en was de weg echt relatief vlak. De volgende dag zijn we in Andenes gaan camperen om zo makkelijk de boot te kunnen halen die om 9:00 uur vertrok. Vanuit deze plaats wordt ook trouwens uitgevaren om walvissen te bekijken. We hebben dan twee dagen een aardige trip gemaakt naar Botnhamn en Tromso. We zijn nu in Tromso en hebben er bijna twee rustdagen opzitten. Mooie plaats is Tromso. We zijn er naar het Polaria geweest wat gaat over het poolgebied. We hebben er een indrukwekkende panoramafilm bekeken en zijn de vele aquariums langs gegaan. Nelleke heeft weer de komende dagen gepland en we verwachten nog 10 fietsdagen nodig te hebben. Gepland is dat we teruggaan met de bus naar Alta en hier het vliegtuig nemen naar Amsterdam. Het weer is de laatste dagen goed gezind geweest. Geen regen. Vandaag is het vanmiddag na 7 dagen zonder regen weer gaan regenen. Morgen willen we weer vertrekken in ieder geval. We hebben tot nu toe een zeer mooie tocht gehad. We zijn benieuwd wat de laatste 2 weken zal brengen.

• 09 Augustus 2010 - 16:27

Wim En Ria:

Ben en Nelleke

We keken weer uit naar jullie verslag en inderdaad geweldig wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
    Super dat jullie 7 dagen geen regen gehad hebben.
    Nog 2 weken genieten hoor want dan zijn jullie al weer thuis na een geweldige avontuurlijke reis met veel indrukken en ontmoetingen.
    Voor nu onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 09 Augustus 2010 - 17:56

Bieuwke En Matthijs:

Gelukkig dat er in Stave een camping is,want in anus wil je toch niet zitten?Succes met de laatste loodjes,en hopenlijk goed weer!

• 09 Augustus 2010 - 18:53

Peter Spang:

hallo jullie twee prachtige reis he!! nog veel plezier en fietsplezier toegewenst met goed weer gr peter

• 10 Augustus 2010 - 11:55

Margritta:

Hoi,

Snel al weer een verslag!
    Ik ben benieuwd naar julli indrukwekkende reisfoto's en verslag verder. Voor de komende dagen goed fietsweer en dat jullie een mooie geplande tocht hebben.
    Fiets ze!
    Hartelijke groeten, Margritta

• 11 Augustus 2010 - 20:36

Jan Zaagman:

Hallo Nelleke en Ben.
    Als je dit bericht ontvangt zitten jullie misschien in het vliegtuig. A.s. vrijdag vertekken wij met caravan.De vervolg cursus koken is bekend en ik kom een week te laat terug. Jij vangt dat wel op Ben.
    Het gaat jullie goed en tot ziens.

• 13 Augustus 2010 - 09:31

Willie Jacobs:

Hoi Ben en Nelleke,

leuk om weer eens jullie verslag te lezen.
    Het avontuur is rijkelijk aanwezig en het houd jullie ook nog in beweging.Op 9 augustus 17.48u kreeg ik er een nieuwe status bij,OPA,door de geboorte van Lilly dochter van Heidi en Stefan.Het berkenhuisje wordt min 5 jaren behouden, grondig gerenoveerd ,in overleg en o.l.v. www.StichtingRuimte.nl
    Nog een heerlijke afsluitingstocht toegewenst!
    Hartelijke groet,
    Willie.

• 15 Augustus 2010 - 12:26

Martien En Wilma:

Leuk om te lezen dat jullie je einddoel hebben bereikt.
    Klopt het nou dat jullie eerder terug zijn dan gepland? Op 9 augustus schrijven jullie nog 14 fietsdagen nodig te hebben. Dan kom ik toch op 23 augustus uit. Wellicht komt het antwoord in de volgende verslagen. Fijne thuiskomst gewenst in ieder geval.
    Groet vanuit Oosterwolde