North Island South - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu North Island South - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

North Island South

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

25 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het worden 10 dagen dat we niet zijn gaan tourfietsen. We zijn ondertussen heerlijk verwend door Ruth en Michael. We hebben in alle rust onze zaakjes op een rij kunnen zetten. We hebben nog gepoogd eenzelfde reserve buitenband te krijgen in Wellington maar die hadden zij niet. Ze hebben ons een andere band aangewezen maar die zou uit Christchurch moeten komen. Helaas het is ze niet gelukt om de band binnen ruim een week te regelen. We gaan dus gewoon verder zonder reserve band. Dinsdag de 15de maart zijn we in Wellington aangekomen en hebben de twee dagen daarna ons bezig gehouden met het plannen van de laatste fietsweken. We hebben weer 900 km , een kleine 14 fietsdagen naar Auckland via de westzijde gepland. In het weekend willen we bij Brian zijn. We gaan wel direct door naar het Northland waar we een ronde van 1100 km ,ongeveer 21 fietsdagen, gepland hebben. We hebben dan nog 1,5 week “over” om extra dingen te kunnen doen. We zijn vrijdags op de bus gestapt naar Napier zo’n kleine 430 km van Wellington. We stapten in de bus om 15:00 uur en stapten er om 20:45 uur weer uit. We waren blij dat de oude bus, hij deed aan onze schooltijd zo oud, het gehaald heeft. De chauffeur heeft hard moeten werken om hem aan de praat te houden. Versnellingen waren zonder knarsen niet te vinden en zijn vijfde versnelling kon hij niet gevonden krijgen. We zijn met een gierend geluid naar Napier gereden. Bij aankomst zijn we direct naar het restaurant Indonesia gestapt om van een heerlijke maaltijd te genieten. Daarna zij we met Kees en Joss eigenaren van het restaurant naar huis gereden. We hadden het notebook meegenomen zodat we de routes nogmaals konden nalopen en verfijnen. Dat hebben we ook dan ook kunnen doen. “s Maandags de vrije dag van Joss en Kees zijn we 2de hands winkels afgereden. Wat een variatie zeg. ’s Avond zijn we uit eten gegaan bij een restaurant van bekenden van Joss en Kees. Dinsdag was het slecht weer. Het heeft er de hele dag geregend en het was koud voor hun doen. Joss had net zondags verteld dat ze het gehele jaar het met een T-shirt kunnen doen. We waren toch blij dat wij een fleece-jas bij ons hadden. We hebben aardig wat kunnen bijpraten. Was weer “ouderwets” gezellig. Woensdag hebben we toch weer afscheid moeten nemen omdat we graag in Wellington nog wat wilden rondlopen en vrijdag een dag voor ons zelf wilden hebben om de fiets en tassen weer in orde te hebben. We hadden nu bij een andere busfirma geboekt die met betere bussen rondrijd.
Uiteraard hebben we in Napier weer fietsers ontmoet die we eerder gezien hebben tijdens onze fietsreis op het Zuidereiland. We zijn donderdag in Wellington met het kabeltreintje naar boven naar de botanische tuin gereden. Via vele kronkelpaden zijn we naar beneden gelopen en hebben daarna een rondleiding in het parlementsgebouw gehad. Wellington is de hoofdstad! Samen met Ruth en Michael zijn we ’s avonds naar een van de toppen in Wellington gelopen om van een mooi uitzicht over de stad en van de zonsondergang te genieten. “Thuis” ,zo voelt het ondertussen, hebben we weer genoten van de kookkunst van Michael. Vanavond gaan we gezamenlijk uit eten bij een Thai’s restaurant en morgen begint ons avontuur weer. Eerst nog een treinreis om 7:30 uur van 7 uur. We gaan direct bij aankomst naar de camping en zondag begint weer het echte “werk”. We zijn er weer klaar voor. Het lichaam heeft weer wat rust gekregen. Was ook wel noodzakelijk. Tot het volgende verslag.

• 25 Maart 2011 - 07:57

Tonne Kobes:

Hoi Nelleke en Ben,
    Wat hebben jullie elke keer weer geweldige verslagen !Wij kunnen alleen maar zeggen fiets en schrijf door, zodat wij blijven mee genieten. Nog hele fijne kilometers en tot het volgende berichtje.
    Lieve Groeten uit Goirle

• 25 Maart 2011 - 09:38

Joss & Kees - Napier:

Hoi Nelleke & Ben. Ook wij hebben genoten van jullie tweede bezoek aan ons. Was gezellig. Wij zijn dus helemaal op de hoogte van jullie reizen. Ook kunnen wij alle andere mensen die dit soort kommentaren lezen laten weten dat het heel goed gaat met Ben & Nelleke. We kijken uit naar het volgend verslag. Goede reis toegewenst. Lieve groet van Joss & Kees

• 25 Maart 2011 - 10:34

Gerrit En Nienke:

Fijn weer van jullie te horen. Hier is het ondertussen lente geworden en staan de eeste bomen in volle bloei. Winterjassen even niet aan....doen we morgen wel weer.
    We kijken uit naar het volgende verslag. Fiets en geniet!!!
    kus van ons

• 25 Maart 2011 - 18:55

Lia En Frans:

Hoi Ben en Nelleke,
    elke keer een verrassing wat jullie nu weer meegemakt hebben. Heelrijk om jullie reis te volgen. We genieten ervan.

Lia en Frans

• 26 Maart 2011 - 19:38

Wim En Ria:

Hallo Nelleke en Ben,

Fijn om jullie uitgebreide verslag te lezen, heerlijk dat jullie weer bijgetankt zijn en weer aan jullie volgende etappe kunnen beginnen.
    Strakke planning hoor.
    Geniet ervan en we kijken uit naar jullie volgende avontuur.
    Het weer is hier een paar dagen goed geweest maar vandaag hadden we een iets mindere dag.
    Voor nu onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 30 Maart 2011 - 15:33

Christine En Peter:

We vinden het fijn dat jullie nog steeds zo genieten en ons mee willen laten genieten van jullie avontuur. Nog veel plezier en vele lieve groeten.

• 25 April 2011 - 09:57

Willie Jacobs:

Hoi die Ben en Nelleke,

als dat gen Liefde is..................!

Wat een avontuur,culinair genot en veelzijdigheid.......!
    Ik geniet mee!

Groeten en dank voor het verslag,
    Willie