Earth Quake - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Earth Quake - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Earth Quake

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

25 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hallo allemaal. We zijn er weer. Ditmaal een korte mededeling. Voor ons gevoel maken we de aardbeving van dichtbij mee. We waren er wel 300 km van vandaan toen het gebeurd is. Sommige mensen zeggen dat ze het gevoeld hebben. Wij waren aan het fietsen en hebben niets gemerkt. Overal waar je komt staat de TV aan om het laatste nieuws te volgen. Het gekke is dat op het moment dat het gebeurde we met Nederlanders die al 30 jaar in Christchurch wonen aan het praten waren over de aardbeving van 4 september 2010 en de gevolgen daarvan.

We zitten momenteel in Fox Glacier aan de Westkust en houden er een dubbel gevoel aan over. Liever zou je willen gaan helpen dan nu feitelijk zorgeloos vakantie vieren. Het geeft een beetje een dubbel gevoel.

Hopelijk hebben we hiermee iedereen gerust gesteld over onze toestand.

• 25 Februari 2011 - 09:49

Dat werd tijd!!
    Ik wilde heel graag bevestiging dat het met jullie goed ging!!l
    Ik had wel begrepen uit het verslag dat jullie er ver vandaan zaten, maar toch.....

Fijne reis verder!!
    En ......kijk wat vaker op jullie mobieltjes!!!!!!

xxx Corrie

• 25 Februari 2011 - 10:34

Matthijs En Bieuwke:

Mooi,dat alles in orde is! Nog iets van Hew gehoord? Die ging toch die kant op? Groetjes van ons.

• 25 Februari 2011 - 16:52

Elja:

Lieve Ben en Nelleke, wat ben ik blij met dit bericht. Ik wist niet hoever en precies waar jullie waren, maar nu weet ik dat het goed is met jullie.
    Wel schrikken als je net op dat moment daar bent , niet zo dichtbij maar wel in het land.
    Veel plezier en ik stuur jullie een mail

• 25 Februari 2011 - 17:30

Hallo grote broer Ben,

Jeetje, wat wordt jij al ontzettend oud zeg.
    Je wordt vandaag 65 jaar!!!!
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!
    En ik hoop dat je nog jaren en jaren voor me kan blijven "zorgen".

Liefs van je kleine zusje Corrie

HIEP HIEP HOERA

• 25 Februari 2011 - 18:54

Wim En Ria:

Nelleke en Ben,

Fijn om van jullie te horen en te lezen dat alles goed met jullie gaat.
    We waren best wel ongerust en Wieteke heeft jullie schoondochter gebeld om te vragen of jullie in de buurt van Christchurch waren maar dievertelde ons dat alle goed was met jullie.
    Wat een dubbele ervaring moet zoiets zijn goed 300 km. er vanaf en zo genoten van deze plaats nu met zoveel doden en gewonden en die ravage- een echte spookstad.
    We hopen dat jullie toch nog kunnen genieten van jullie tocht door dit mooie land.
    Onze hartelijk groeten Wim en Ria

• 25 Februari 2011 - 19:04

Peter En Christine:

Onze gedachten waren ook bij jullie na die vreselijke ramp. Fijn dat het goed gaat met jullie. Dat er dubbele gevoelens zijn kunnen we goed begrijpen. Hopenlijk kunnen jullie die snel van je af zetten.
    Ben, van Harte Gefeliciteerd met deze toch wel speciale verjaardag. Hoort nu bij de club (van ouderen: (grapje). Wel van de sportiefste ouderen welteverstaan. Nelleke, jij ook proficiat met je mannetje. Ondanks de trieste toestand in Christchurch hopenlijk toch een fijne dag. Alle goeds en veel gezondheid wensen wij jullie bij het vervolg van jullie fietsreis(je).
    PS; A.s. woensdag is het nieuwe fietskleding passen. Komen jullie ook even over?
    Vele groetjes van ons.

• 25 Februari 2011 - 22:25

Hé broer,

Over 35 minuten ben je in Nederland
    jarig!!!
    Om 24.00 uur zal ik op je toosten!

doei oudje
    xxx Corrie

• 26 Februari 2011 - 11:07

Matthijs En Bieuwke:

HARTELIJK GEFELICITEERD!!!

• 26 Februari 2011 - 19:26

Willy:

Hoi Ben en Nelleke,
    Fijn dat jullie t goed maken,en geen last vd aardbeving hebben gehad.
    Geniet nog met volle teugen, ik geniet zo af en toe van jullie prachtige reisverhalen. Ben van harte proficiat met je verjaardag!
    Tzt kom maar weer gauw op de spinningfiets, er zo,n groot gat nu tegenover ons;-) Veel plezier, en have fun!! Willy

• 27 Februari 2011 - 06:50

Peter Spang:

Hallo Nelleke en Ben allereerst is het fijn te horen dat het goed met jullie gaat ,en dat de aardbeving voor jullie geen vervelende gevolgen heeft gehad.
    Verder wil ik de felicitaties overbrengen namens w.t.c. Beek en Donk met je verjaardag en we hopen dat jullie verder een leuke vakantie hebben .Wij hebben over 2 uur de voorjaars vergadering.
    En we gaan op 12 maart weer aan het seizoen beginnen p.s. sebastiaan langeveldt heeft gisteren de omloop het volk gewonnen.
    groetjes namen ons allemaal doeii

• 27 Februari 2011 - 11:04

Eelco En Klaaske:

Hoi Ben

Van harte met je verjaardag ook namens ons beide en natuurlijk ook de felicitaties aan Nelleke.
    Die man ( Hew) die met jullie tijdje op heeft gefietst, nog iets van gehoord?? In jullie verslag stond dat die wel via Christchurch zou gaan.

Groetjesss XX

• 27 Februari 2011 - 15:53

Frans En Lia:

Hoi,
    fijn dat het goed met jullie gaat. Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft. Geniet toch nog maar.

• 27 Februari 2011 - 19:18

Holger:

Hi Ben, thank God you are fine!
    I thougth of you very often the last days.
    Send some greatings to Nelleke and enjoy your time in Newzealand.

Groetjes Holger

• 04 Maart 2011 - 23:48

Hoi Ben en Nelleke,
    Prachtige foto's hebben jullie gemaakt!
    Leuk dat jullie ook op de gevoelige plaat vastgelegd zijn.
    Hebben jullie al 'n Abalone schelp gevonden! Anders: zoek en gij zult vinden. Neem er maar 'n paar mee!!

Nou, nog veel plezier met jullie ontdekkings(fiets)tocht!!!!!!

groetjes van
    Corrie

• 05 Maart 2011 - 13:22

Je Nichtje Nellie:

Hoi,
    FIjn dat het goed met jullie gaat!
    Prachtig al die foto's,en ook nog van harte gefeliciteerd met je 65 ste verjaardag Ben ,en wat heb je nog een conditie! geweldig!Ja als je de liefde hebt dan kun je bergen verzetten.

Gr, van Nellie je nichtje

• 07 Maart 2011 - 10:14

Eelco En Klaaske:

Weer fftjes gekeken en meegenoten met de weer hele mooie foto's die zijn geplaatst.

GroetjesssssssssssssssXX van ons.

• 13 Maart 2011 - 02:32

Ockert & Elise Olivi:

Ons is terug in Christchurch en het begin om op te ruim. 100 ton se sand verwyder uit die erf. Gebreekte goed weggegooi en begin regpak. Dit was heerlik om julle in Punakaiki te kon ontmoet. Geniet julle tyd hier in New Zealand. Groete