Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Vinales

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

01 April 2012 | Cuba, Viñales

Vinales, Binale zo spreek je het uit. We zijn een uur later dan gedacht vertrokken uit Pinar del Rio. Reden , ze hebben ook hier de nu de zomertijd ingevoerd. Om 8:00 uur hadden we afgesproken om te ontbijten en dus 7:00 uur werd er geklopt op de deur. Het eten staat klaar!
Oké vluchtig ons aangekleed en aan tafel gezet. Alles rustig daarna ingepakt en op de fiets geïnstalleerd. Het is een rustig ritje geworden en hebben het Hotel/Mirador/uitzicht nog aangedaan waarvan veel reclamefoto’s zijn genomen. Tijdens de rit is er nog een wielrenner met ons meegereden. Was behoorlijk pittig voor hem 2 grote bladen 42,52 tanden voor en achter de grootste zal ongeveer 22 zijn geweest. Hij is het gewend. We hadden de casa redelijk snel gevonden aan het begin van het dorp Vinales. Mooi ding. Tijdens het intypen vond men het nodig om de Hemelkraan weer eens open te zetten en voor het eerst van onze vakantie regent het in de middag. We hebben er geen last van , we zitten in onze casa. Lekker droog dus. Maar het beloofd dus iets voor de komende dagen. We wachten maar af, we hebben de regenjas bij ons. Heeft dat ook nut gehad om hem mee te nemen. Onze bestelling voor vanavond is weer opgenomen. Een stukje lamsvlees dit keer. Meestal kan je kiezen uit: kip,varken,gamba’s en diverse vissoorten. Daarnaast zet men de tafel meestal nog vol met rijst en zwarte bonen, gefrituurde banaan, aardappels, een groente- en fruitsalade en een fruitshake. Meestal wordt afgesloten met een pittige bak koffie. Afvallen is hierbij wel moeilijk. Over een goede week staan we weer op de weegschaal. Ben benieuwd wat die aanwijst. Het volgende adres is al weer gereserveerd. Morgen vanuit die Casa het reserveren naar Cabanas doen omdat zij de situatie beter kennen. Hier is er sprake van illegaliteit en daar moeten we niet te licht mee omspringen. Vanavond weer redelijk op tijd het nest in en vroeg uit de veren. We zijn er weer klaar voor.