De laatste dag in Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu De laatste dag in Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Cuba

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

07 April 2012 | Cuba, Havana

Ja donderdag 5 april kwamen we weer aan in Havana. Voor de derde keer kwamen we bij Casa Lourdes aan. Het was prettig we kregen de grootste kamer toegewezen. Vanaf nu konden we alles rustig regelen. We vertrekken zaterdag pas om 17:15 uur met een directe vlucht naar Amsterdam. Zondagmorgen komen we aan om 8:30 uur. Hij was zelfs nog een half uur vroeger. Vrijdagmorgen zijn we begonnen om de fietsen in de dozen te pakken.
We hebben rustig de tijd genomen. We hebben de casa -eigenaar gevraagd of hij een taxi kan regelen die de fietsen zou kunnen regelen. Wij wilden graag om 12:00 uur bij de casa vertrekken zodat we voldoende tijd hadden om naar het vliegveld te gaan. Dat alles was netjes verlopen en de prijs was redelijk 20 CUC. We hebben rustig gewacht tot de KLM balie open ging. Goed dat we er vroeg waren. We hebben met onze fietsen toch een aparte behandeling gekregen. Er werd niets gecontroleerd. We hadden onze handbagage op gewicht en 16 kg ruimtebagage bij ons. Dus we hadden nog voor 7+ 23 kg extra mee kunnen nemen. ’s Vrijdagmorgen waren we kwijt om de fietsen in te pakken. ’s Middags zijn we de stad ingegaan om de nodige cadeautjes te kopen voor alleen de 4 allerkleinsten. Poppen hadden we al geregeld in Trinidad. Nu hebben we meteen de peso’s opgemaakt. De rest van de peso’s, waarde 6 euro, heb ik aan de casa eigenaar gegeven voor het in bewaring houden van de dozen. De CUC heb ik zo laat mogelijk ingeleverd op het vliegveld. Het vliegtuig vertrok netjes op tijd.