Inleiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Inleiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Inleiding

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

30 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Reizen als we met prepensioen zijn. Meer van de wereld zien, zolang we nog kunnen.
We zijn nu allebei een half jaar met prepensioen en reizen met onze Koga Miyata fietsen af naar Zuidoost Azie. We knopen enkele reizen van Asian Way Of Life (AWOL) aan elkaar. Het resultaat is een trip van 9100 km door Thailand/Laos/Vietnam/ Cambodja/(wederom) Thailand/Maleisië/Singapore. We hebben er een halfjaar voor uitgetrokken, waarbij we ook bewust zijn dat we naast en met onze fiets ook van de boot/trein/bus /vrachtwagen gebruik zullen gaan maken. De reisverhalen op internet hebben ons wel zeer nieuwsgierig gemaakt. We zitten nu in de vooravond van ons vertrek. De eerste malariapil is geslikt. De fietsen staan in de dozen klaar. De fietstassen zijn ingepakt. Onze fiets met doos weegt 26 kg, zodat we nog 9 kg aan gewicht mogen meegeven en dat lukt ook. Onze handbagage weegt zo’n 7 kg. We vliegen met Malaysia Airways en komen met twee overstappen na 20 uur waarvan 15 uur vliegen aan in Chiang Mai. We verblijven daar in het Chiang Mai Gate Hotel. (GPS N 18 º 46.438 ¹ E 098º 59.196¹) Na 4 acclimatiseer dagen worden we naar Fang gebracht waar onze fietstrip gaat beginnen. We berichten weer vanuit Chiang Mai.
Nog een nachtje “slapen” en dan………???
Bedankt voor de leuke reacties die we tot nu toe hebben mogen ontvangen.
Verder wensen we iedereen een goede jaarwisseling toe en een gezond en sportief (fiets-) jaar.
Ben en Nelleke.

• 30 December 2007 - 20:21

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Wij willen jullie een hele goede vlucht toewensen en een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar wat jullie beginnen in Azie.
    Natuurlijk gaan wij deze avontuurlijke reis op de voet volgen.
    Wat leuk die foto's.
    Groeten Wim en Ria

• 31 December 2007 - 06:52

Peter Spang:

Een hele goede reis toegewenst, evenals een prettige jaar wisseling.

• 31 December 2007 - 10:19

Jan Smetsers:

Ben en Nelleke

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar ik hoop dat het een zeer prettige reis zal worden en zal jullie verhaal op de voet volgen.
    Veel Succes

• 31 December 2007 - 15:38

Ton Sonneveldt:

ben en nelleke, ik wens jullie een heel goede reis naar het verre oosten, vast een heel goed en gezond 2008 en een verschrikkelijke mooie tijd tot slot

• 01 Januari 2008 - 17:24

Erna:

Een heel gelukkig nieuwjaar en heel veel plezier!

• 01 Januari 2008 - 19:21

Angela Van Gelder:

(O)pa en (O)ma, een heel gelukkig nieuwjaar.

Groeten Inse, Angela, Sanne en Olaf.

• 01 Januari 2008 - 21:40

Geert Lok:

Ben en Nelleke,
    De aller beste wensen voor het nieuwe jaar Groetjes Geert,Inge,Jordy, Bjorn,Tjerk en Brent.

• 01 Januari 2008 - 22:10

Corry:

hoi broer en schonezus
    Heel veel reisplezier, geniet er van
    en pluk de dag!!!!

Doeiiii