De eerste fietsdagen van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu De eerste fietsdagen van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

De eerste fietsdagen van Thailand

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

10 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Na 3 dagen Chiang Mai werden we met de auto de stad uitgebracht naar Fang. Onderweg zijn we naar een olifanten opleidingscentrum geweest en hebben een grot bezocht. Onze eerste fietsdag begon in de mist, maar spoedig was de zon er weer. Het was een rustige dag om te beginnen. Vlak landschap. Langs de hele weg stonden er wel huisjes. De overnachtingplaats was wel een verrassing. Een bamboehut gebouwd door de eigenaar zelf. Het eten was zelfs anders,bijvoorbeeld als ontbijt zoete aardappelen en kleefrijst gekookt in een bamboestengel. De 2de fietsdag ging naar Mae Salong. Dat zou een zware klim worden. Nou,dat hebben we geweten. Ze gaan bijna recht op hun doel af. Wel een enkele haarspeldbocht,maar niet zoveel als in de Alpen. Het voorwiel kwam los van de weg. Dat werd dus lopen. Ook zwaar , zoniet zwaarder. We waren zo moe dat we geen oog meer hadden voor de mooie omgeving. De volgende dag wilden we geen verrassing meer, en hebben we ons eerst een stuk met een vrachtautootje weg laten brengen. Daarna doorgereden naar Mae Sai. Ons verblijf lag aan de rivier, de grens met Birma, waar illegalen de rivier overstaken nadat ze in Thailand gewerkt hadden. Gisteren zijn we naar De Gouden Driehoek geweest. drielandenpunt: Loas. Birma en Thailand. Een grote kermis.
Vandaag hebben we een prachtige tocht gefietst langs de Mekong rivier. Morgen varen we de rivier af, Laos in.

  • 10 Januari 2008 - 08:51

    Hans Klessens:

    Beste Nelleke en Ben.
    Met veel interesse lees ik juliie verhalen.
    Heel veel sukses
    Hans

  • 10 Januari 2008 - 10:49

    Stephan/jo Janssen:

    Hallo Nelleke en Ben,
    Zo te zien gaat het jullie goed en het lijkt ons een hele belevenis. Ga zo door en houd het dagboek bij zodat wij kunnen meegenieten.Blijf gezond en "trap" ze!
    Tot een volgende keer en "Goede reis"

    Groeten van Stephan en Jo

  • 10 Januari 2008 - 17:36

    Tiny Van Osch:

    ik zat net te lezen dat jullie zo moe waren dat jullie de omgeving bijna niet meer zagen. ik dacht toen dan zulle ze wel olifanten zien verderop zag ik een foto van olifanten dus jullie zagen ze echt hahaha. verder nog veel fietsplezier en alles wat er omheen hangt en prettige reis verder. ik wacht op jullie volgende mail om jullie reis te volgen. ik vind het harstikke leuk. doei..

  • 10 Januari 2008 - 18:41

    Wim En Ria:

    Ben en Nelleke
    Wat fantastisch om te lezen en de foto's heerlijk om te zien en de temperatuur voel ik hier want onze CV is stuk en het is hier om af te pikken.
    We blijven jullie volgen
    Groeten Wim en Ria Jansen

  • 10 Januari 2008 - 21:13

    René Van Loon :

    Hoi Ben en Nelleke.
    Wat leuk dat je via deze site precies kunt volgen waar jullie zijn. Leuk om de foto's te zien, doet me meteen denken aan Indonesie, waar Joke en ik zo'n 30 jaar geleden ca. 3 maanden door heen getrokken hebben.
    Ik wens jullie nog veel fiets plezier en zal zker regelmatig een keertje kijken waar ze nu weer zitten.
    Nou houdoe dan. ( ik bedoel dus houdoe goed en de fietsen heel )

  • 11 Januari 2008 - 08:42

    Bea Geurts:

    Hoi Ben en Nelleke.
    Fijn te lezen dat het zo goed met jullie gaat. We zijn weer een paar dagen terug uit de filippijnen maar verlang alweer naar het warme weer.Ik zal de komende tijd jullie site volgen en dan zie ik jullie over een half jaartje op dinsdag weer bij spinning.Nog de beste wensen en een hele fijne vakantie.
    Groetjes Bea

  • 11 Januari 2008 - 12:12

    Corry:

    hallo broer en schonezus
    Ik heb gelezen dat veel boeren westerlingen aanzien voor narcotica-agenten daar in de buurt waar jullie nu zijn!!! Toch geen problemen gehad met achtervolgende boeren hoop ik. (ha, ha) Gouden driehoek heet waarschijnlijk zo vanwege de opium, maar dat weten jullie zeker al.
    Op internet lees ik wat meer over de plaatsen waar jullie "uithangen". Interessant!!!
    Doeiii.... veel plezier!!!

    Jullie (schone)zus
    Corry

  • 11 Januari 2008 - 16:01

    Jaap En Henny:

    Nog veel meer plezier en verrassingen toegewent

  • 12 Januari 2008 - 17:17

    Ad Appeldoorn:

    Hallo Ben en Nelleke.
    Zo te lezen gaat het jullie goed.
    Ga zo door,het lijkt me een prachtige tocht.Ik wens jullie heel veel sukses toe

  • 13 Januari 2008 - 10:55

    Eelco En Klaaske:

    Hoi Hoi
    We lagen er fff uit met pc maar kunnen jullie gelukkig nu weer volgen..
    Mooie foto's en verslagen...
    Wij zijn blij dat we dit rustend en zittend kunnen volgen.. kost weinig energie hahaha Groetjesssssssssssss

  • 14 Januari 2008 - 17:29

    André Verbruggen:

    Beste Nelleke en Ben.
    Met veel interesse lees ik juliie verhalen.En zal de ritten blijven volgen
    via de web sidevan jullie,
    Veel plesier en houw het vol.
    en ik blijf jullie volgen.!!!

    Heel veel sukses tot over een paar maanden.

    Dré

  • 14 Januari 2008 - 21:54

    Diny Vd Rijdt:

    Hallo daar, wat een beleving en ja kei leuk dat wij daar ook van mee kunnen genieten op deze manier, wij zijn wel trots op jullie als buren hoor, wat een door bijters en wat een ervaring!
    Nou hier is alles oke, jullie huis heeft het vuurwerk goed doorstaan, en er staan regelmatig auto's op de inrit alsof het lijkt dat jullie er gewoon zijn. Wij gaan voorbereidingen treffen voor ons jaarlijks etentje en laat nog wel horen hoe het is verlopen. Wij volgen met veel plezier jullie site, lieve groetjes van Diny en Frans.

  • 15 Januari 2008 - 13:39

    Peter Heesters:

    hoi ben en nelleke
    ik wens jullie heel veel succes
    ik blijf het met veel intresse volgen
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben en Nelleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 186215

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 31 Augustus 2013

TransAmerica Bicycle Trail

08 Februari 2012 - 08 April 2012

Fietsen in Cuba

14 November 2010 - 14 Mei 2011

Fietsen In Nieuw Zeeland

08 Juni 2010 - 12 Augustus 2010

De Noordkaap

26 Mei 2009 - 08 September 2009

Fietsen Spanje

31 December 2007 - 04 April 2008

Fietsen Zuidoost Azie

Landen bezocht: