Sabai dee Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Sabai dee Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Sabai dee Laos

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

16 Januari 2008 | Laos, Luang Prabang

Met een klein bootje staken we de Mekong-rivier over naar Laos. Bij de douane moesten we ons visum zelf regelen. Daarna met de slowboat naar Pak Beng. De boot was overvol, zodat er een tweede boot geregeld moest worden. We vertrokken drie uur later dan gepland. De tocht over de Mekong was prachtig. Het was een lange zit op harde bankjes. Het was donker toen we in Pak Beng aankwamen. Het was nogal hectisch om al je bagage bij elkaar te zoeken. Gelukkig hadden we daarna gauw een guesthouse gevonden. Het fietsen in Laos is een beleving. De geur ,de natuur, de armmoedige bamboehutjes, de vriendelijke mensen ,de kinderen die je al van verre zien aankomen en langs de weg staan te zwaaien en Sabai dee roepen en de jongetjes die je een Big Five willen geven. In bijna elk dorpje kun je wel wat te drinken of soms iets te eten kopen. De weg was over het algemeen goed geasfalteerd. Soms een enkel slecht stuk. De weg was licht glooiend met soms een stevige klim.
We zijn in drie dagen via Mouang Houng, Udon Xai naar Pak Mong gefietst. De volgende dag zijn we met een ander stel, Frans en Marjet, met de Longthraw, een klein vrachtwagentje,naar Luang Prabang gebracht. Dit is een leuke plaats om te vertoeven.De Franse invloed is nog merkbaar. Je kunt er croissantjes eten en petange spelen. We bereiden ons nu voor om richting Vientiane te gaan waar wij elkaar weer zullen ontmoeten.

• 16 Januari 2008 - 13:47

Tonnie Diks:

Mensen wat een belevenis. Wij volgen het op de voet en ik ben een beetje jaloers want mijn echtgenoot vind een vakantie van 3 weken al lang genoeg. Tot een volgende mail. Tonnie

• 16 Januari 2008 - 18:51

Peter Beerens:

kei gaaf,weer eens wat anders dan de lieshoutse bossen.
    groetjes peter

• 16 Januari 2008 - 18:54

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Heerlijk om te horen dat jullie zo genoten hebben van de Mekong, even niet trappen maar rondkijken en genieten en een lekker windje over de boot.
    Baguetjes en croissants zover van huis is raar maar wel lekker en die kun je nog vaker eten.
    Wat geweldig mooi om jullie verhaal te lezen we kijken uit naar het volgende.
    Groetjes Wim en Ria

• 19 Januari 2008 - 11:09

Gerrit En Nienke:

Alleen al de foto's geven een cultuurschok. Het zal een hele ervaring zijn een lange tijd in die streken te verkeren. Blijf genieten!!!
    kus