Sihanoukville - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

23 Februari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

De laatste dag in Phnom Penh met een bezoek aan de Killingfields was ook zeer heftig en dat dit "pas" 30 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Dit hoort ook bij de geschiedenis van het land en is daarom voor ons ook belangrijk om er stil bij te staan. Om Phnom Penh uit te komen was "creatief" fietsen noodzakelijk. De hectiek van de ochtendspits komt wel op je af, maar niemand die zich stoort aan de rijwijze van een ander. Na plus minus 10 kilometer waren we bevrijd van de grootste drukte. We kwamen redelijk vroeg aan in Kompot Speu. Hier kreeg Ben last van zijn darmen. Waar het aan gelegen heeft was niet meer te achterhalen. Ben is bij aankomst in het guesthouse meteen in bed gedoken. Toch de volgende dag weer vertrokken op weg naar Kirirom Resort. Met flinke wind in de rug schoten we lekker op en dat kwam voor Ben goed uit. De volgende dag zijn we naar het Picnic-resort ,20 kilometer van Sre Ambel gereden. Hier zijn we 2 dagen gebleven zodat Ben kon herstellen.
Gisteren, 22 februari, zijn we aangekomen in Sihanoukville,onderweg zijn we veel palmolie plantages tegen gekomen. We hebben al een heerlijke strandwandeling gemaakt, al pootje badend in het warme zeewater van de golf van Siam.

• 23 Februari 2008 - 09:34

Erna:

ooh leuk die foto van Sihanoukville. Mijn herinneringen van de kerst 2005 komen weer heerlijk boven. Als ik de foto zo zie zit je in hetzelfde deel als waar wij waren.

Nog maar een paar dagen en dan ga ik zelf weer een maand naar Australie. Super zin in natuurlijk. Ik zwaai wel even als ik over Azie vlieg. :-)

• 23 Februari 2008 - 12:51

Annie Kortleever:

Hoi Ben en Nelleke,
    Geniet van jullie geweldige reis maar zo te lezen zit dat wel goed. Hier in Beek en Donk gaat alles z'n gangetje!

Groetjes Annie

• 23 Februari 2008 - 20:52

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Gelukkig alles weer goed met Ben, nee zoiets komt niet echt van pas als je aan het reizen bent.
    Bij die foto van de killing fields lopen de rillingen over je rug, inderdaad pas 30 jaar.
    We wensen jullie nog heel veel fietsplezier na een paar dagen rust en kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 24 Februari 2008 - 12:22

Eelco En Klaaske:

Hoi Hoi

Misschien kunnen jullie als jullie terug komen,vanaf schiphol door fietsen naar ons nieuw stekkie? ( geintje..) Jullie kunnen in iedergeval wel alle paden en wegen en temperaturen en afstanden aan...Geen smoesje dat we te ver weg wonen! hahahahahaha
    Waar slapen jullie onderweg, is dat z'on slaapplek als die foto in het begin?
    Tot het volgend bericht.
    Groetjessssssssssssssssssssssssssssssssss

• 25 Februari 2008 - 22:51

Corry:

HOI BROERTJE

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

xxxxxx
    JE ZUSJE CORRY

• 26 Februari 2008 - 07:38

Joke En Stephan:

Hallo Ben en Nelleke,

Ben op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je 62e verjaardag.
    Wij hooen dat jullie samen een heel fijne dag zullen hebben in dit prachtige verre land. Bedankt dat jullie ons laten mee genieten met alles wat jullie beleven en wat zo fascinerend is.

Heel veel succes verder en natuurlijk nog een heel fijne verdere fietsvakantie.

• 26 Februari 2008 - 10:01

Eelco En Klaaske:

Hoi Hoi

Ben hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!

Maak er een onvergetelijke dag van, dat zal ongetwijfeld lukken met zoveel mogelijkheden aldaar....

Groetjesssssssssssssssss X

• 26 Februari 2008 - 13:18

Elja:

Gefeliciteerd. Helaas kan ik je niet ter plekke zoenen. Maar op afstand is het ook wel interessant. Hopelijk als deze je dag op je pc kijkt, dan ben je denk ik wel erg jarig. Toch wel zielig voor ons Nelleke, dus jij ook gefeliciteerd met Ben.

• 26 Februari 2008 - 17:06

Erna & Henk & Anneke:

Hoi Ben,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Pa en ma zijn hier nu bij mij in Almere, dus we dachten, we gaan even een berichtje schrijven.
    Geniet ervan en probeer maar ergens een gebakje te scoren.

Groetjes Erna & Henk & Anneke.

• 29 Februari 2008 - 11:26

Mep En Klaas:

Van harte ook van ons gefeliciteerd met je verjaardag op deze bijzondere locatie.
    We volgen jullie met grote bewondering. Ook al omdat jullie veel plezier aan deze inspannende reis beleven en nog geen tekenen van uitputting melden. gr.

• 01 Maart 2008 - 21:30

Wim M.:

Leuk om dit alles te lezen.
    Wij wensen jullie nog veel fietsplezier en kijken uit naar het volgende bericht.
    Wij zijn overigens ook enthousiast uit Costa Rica teruggekeerd.

Groeten,

Wim en Riet.

• 02 Maart 2008 - 10:48

Frans:

Hallo Ben en Nelleke,

Zo nu en dan kijk ik naar jullie berichtjes en zie dat jullie nog steeds heerlijk genieten van de mooie na/cultuur
    1n die prachtige landen.Daar al het leven op straat afspeelt blijft het altijd boeiend om naar te kijken en mee te maken
    Nu we al weer een maand thuis zijn en helemaal in het ritme opgenomen, missen we de steeds weer wisselende straatgeuren meer en meer
    Ben ik hoop dat de darmen weer op orde zijn, en dat het de laatste keer is geweest.
    We blijven jullie volgen en genieten van jullie avonturen.
    Veel fiets plezier en wees voorzichtig, groetjes Marjet en Frans Beesd