Dagindeling - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Dagindeling - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Dagindeling

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

17 Februari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoe ziet onze dag eruit. We staan meestal om 6:00 uur op. De fietstassen staan dan een half uur later klaar. We gaan meestal aansluitend ontbijten in het guesthouse of elders in het dorp. Om ongeveer 7:00 uur zitten we op de fiets. We fietsen tussen 60 tot 100 km per dag. Meestal komen we rond 12:00 - 16:00 uur aan op de bestemming. De wegen zijn tot nu toe nog steeds goed geasfalteerd, behalve die ene dag dan. De weg wordt op het huidige traject door de vele autobussen en de Lexus-sen, Landrovers geterroriseerd. Die al toeterend zonder gas terug te nemen inhalen en door de dorpjes razen. Als je van je rij-lijn afwijkt ben je wel het haasje. Mijn spiegeltje is op enkele cm benaderd, maar nog niet geraakt. De overnachtingen worden bij de route van AWOL beschreven. Daarnaast maken we ook gebruik van de Lonely planet en meestal van verhalen van anderen om een keus te maken. We hebben van basic tot "luxe" geslapen. Niet altijd schone kamers. Met dikke,dunne, harde of zachte matrassen. Meestal met Fan en als die niet aanwezig is met een klamboe. De douches bestaan uit een waterton met een pannetje tot en met een warme of koude douche. Meestal hebben we een koude douche. De toilet is een hurk of zittoilet met/zonder stortbak. Zonder stortbak staat er een emmer met pannetje klaar. De prijs van de kamer ligt gemiddeld ,tot nu toe, rond de 6=8 dollar. Tijdens de fietstocht eten we onderweg bij een stalletje. Er zijn er tientallen. De noodle-soep is meestal het bekendste recept en eten we ook wel eens iets wat we niet kunnen definieren. We kunnen soms ook gebruik maken van de "inhoud" van vele pannetjes,waar je uit kunt kiezen. Onze favoriete menu is gebakken rijst met groente en kip en cashewnoten aangevuld met een heerlijk koel biertje. En als nagerecht een fruit shake. Dan zijn we rond de 4 us dollars per persoon kwijt. Water wordt er de gehele dag door gedronken aangevuld met de nodige Cola. 's Avonds bereiden we meestal de volgende dag voor. Puzzelen we nog wat en dan is het slaaptijd. Meestal halen we de 21:00 uur niet. Het slapen met al die vreemde geluiden went, maar soms houden die ons toch wakker. Tijdens onze korte tochten en rustdagen slapen we 's middags wat bij en bekijken de omgeving. Om 6:00 uur wekt de telefoon ons weer.

• 17 Februari 2008 - 09:58

Buurtkokers:

Het was weer heerlijk, jammer dat jullie er niet bij konden zijn.
    Dit hebben jullie gemist:
    Oranjebloesem “Grand Marnier
    Crèpes Quludumois
    Du Vin:
    Blanc:Franconia. L’Allemagne
    Rouge: Domaine les Rizannes. Côtes du Rhône France.
    Dessert:Alasia Muscato d’Asti . Italy.

Groetjes en heel heel fijne vaktie
    gewenst

F&D,W&A,S&A,J&H,A&E,W&R,L&A,R,S&J,N&G

• 17 Februari 2008 - 10:06

Joke En Stephan:

Nelleke en Ben,

Wij volgen jullie op jullie reis.
    Wij vinden het ontzettend leuk en spannend om jullie te volgen. Wat maken jullie veel mee zeg. De indrukken die jullie opdoen zijn van onschatbare waarde.
    Wij hebben jullie gisteren bij het Wingerd diner echt gemist en we hebben op jullie een toost uitgebracht. Het was weer oer-gezellig zoals altijd. We hebben weer heel gezellig allemaal samen gekookt en natuurlijk ontzettend lekker gegeten en wat nog het belangrijkste is de vriendschapsbanden weer verder versterkt.
    Wij wensen jullie nog een heel goede reis en we blijven jullie volgen.
    Heel veellieve groetjes
    Joke en Stephan

• 17 Februari 2008 - 11:11

Eelco En Klaaske:

Zitten hier aan de "muntendrop" mmmmm maar Ben wees blij je mist niks want dat geeft broekhoest en slechte "sex". hihihihi
    Jullie hebben toch wel zoethout of zo???
    Vooral mooie foto's en eerlijk dat je je toestel terug hebt gekregen!!
    Eindelijk een foto met jullie in aktie..

Groetjesssss en tot volgend verslag..

• 17 Februari 2008 - 11:26

De Luie Fietsers:

Hallo allebei!

Die dagindeling komt ons wel bekend voor :) Vannacht in Udong geslapen, net hotel, maar je bleek het ook per uur te kunnen huren.... Een nachtje was dus wel genoeg.

Misschien treffen we jullie wel in de grote stad vanavond, maar dat zal haast wel niet. Wat is het hier groot en druk! Maar het fietsen in deze stad gaat best, niet?

Nou goeie reis verder en we lezen leuk met jullie mee.
    Groetjes van Jan Willem en Paulien

• 17 Februari 2008 - 16:08

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Vroeg uit bed en weer op tijd erin, dat klinkt alsof we zelf aan het reizen zijn.
    Ook wij houden dit schema aan en echt je kunt je ogen niet open houden als het later is geworden.
    Ja dat verkeer is vreselijk en de vingers die vastgeplakt zitten op de claxon, horentjes krijg je ervan.
    Ja heerlijk hoor gebakken rijst en een pilsje.
    Geniet ervan en tot jullie volgende verslag, Wim en Ria