Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

16 Februari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

In drie dagen hebben we vele ruines van tempels (= Wat) bezocht. De bekendste daarvan is Angkor Wat. Zij genieten alle bescherming van het werelderfgoed. Siem Riep verlaten en op weg naar Battambang met de boot. Door de vrij lage waterstand dreigden we steeds vast te lopen. De tocht duurde 9 uur. Onderweg kwamen we drijvende dorpen tegen. Dit zijn woonboten van bamboe en/of hout. Van Batambang naar Phnom Penh hebben we 5 dagen over gedaan. De gehele weg was goed geasfalteerd en vrijwel vlak. We hebben nogmaals een drijvend dorp bezocht, bestaande uit onder anderen tankstations,winkeltjes,werkplaatsen schooltje en kerk. . Vanmorgen zijn we naar het oorlogsmuseum geweest. Dit was zeer indrukwekend en morgen gaan we naar de Killingfields.
Maandag vertrekken we richting strand van Shinoukville en Kapot. We hopen daar in 5 dagen aan te komen.

• 16 Februari 2008 - 09:35

Peter Heesters:

Hoi Ben en Nelleke
    Het lijkt me schitterend wat jullie aan het doen zijn.Ik blijf het op de voet volgen.Hoe is het met het fietsen op zich?.Ik wens jullie nog veel succes.
    Groetjes uit het koude beek en donk.

• 16 Februari 2008 - 10:58

Tonnie Diks:

Dag fietsfamilie.
    Zijn jullie daar een bezienswaardigheid met die volgepakte fietsen. Of is dit daar maar heel gewoon? Leuk om eindelijk ook een foto te zien van het fietspaar zelf.

Liefs uit een zonnig Rotterdam

• 16 Februari 2008 - 11:44

Corry:

YES!!!!!!!!!!

'N foto van jullie beidjes!!!!

BEDANKT!!

• 16 Februari 2008 - 12:33

Nienke:

Hoi samen
    jullie daar in je zonnige kleding.. een goed vooruitzicht voor ons voor over enkele maanden. Nu is het hier eindelijk een beetje winter: 's nachts vorst, overdag +5 en een open blauwe lucht. Eigenlijk wel net zo blauw als bij jullie op de foto. De tijd van de verjaardagen breekt aan, morgen is de familie Kleijn op jullie na compeet. Wees maar niet bang: er zal over jullie geproken worden.
    Sterkte op de killing fields
    kus xxx

• 16 Februari 2008 - 12:44

Matthijs En Bieuwke:

Mooi dat alles spoedig verloopt!Morgen worden de verjaardagen gevierd Onderhandelingen naderen de eindfase.Het is hier iets kouder als bij jullie.Scheelt 2 jassen.Groetjes!

• 16 Februari 2008 - 16:39

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Het is erg mooi om te lezen en de foto's te bekijken, indrukwekkend dat Angkor tempelcomplex. Morgen zul je wel kippenvel krijgen als je de killingfields gaat bezoeken, zo wreed dat verwacht je niet in zo'n mooi land.
    Fijn dat jullie ook zo heerlijk kunnen fietsen en daar was het om begonnen.
    Geniet verder en wij kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 17 Februari 2008 - 12:59

Margritta:

Hallo ben en nelleke,

Weer een stuk verder. Drijvende dorpen, bijzonder om te zien lijkt me.
    Hier is het nu rond Amsterdam apart een wooneiland.
    Wat zijn de Killingfields?
    Leuk een foto van jullie te zien!

Een goed vervolg van de reis,
    gr. Margritta