Cambodja 1 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Cambodja 1 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Cambodja 1

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

06 Februari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Na vier heerlijke rustdagen in Don Det zijn we zonder problemen de grens overgestoken naar Cambodja. De rit naar Strung Treng over een nieuw aangelegde asfaltweg verliep zonder problemen. De vriendelijke bevolking is net zo uitbundig als in Laos. De omgeving van de weg werd verstoord door de vele berm en bosbrandjes. Men noemt dit het burning season. Dit was geen aangenaam gezicht. De volgende dag zijn we dan daarom met een busje naar Kratie gebracht, 140 km verder. We vonden het gezien deze omstandigheden niet verstandig om dit fietsend af te leggen en de rit naar Kampong Cham, langs de Mekong, zou ook een uitdaging worden.
En dat hebben we dan ook geweten. 35 km gravel met zeer druk verkeer. We werden snel bruin maar niet van de zon. En daarna hebben we op een boerenlandweg gereden als je dat zo wilt noemen.
Het was een lemen wasbord met daarbij nog veel stenen en kuilen. Zigzaggend manoeuvreerden wij daar tussendoor. Desondanks toch genoten. Prachtige uitzichten over de Mekong en door vele kleine armoedige dorpjes gereden. Moe maar voldaan kwamen we na 120 km aan in Kampong Cham. De volgende dag zijn we naar een van de vele rubberplantages geweest en naar een steenfabriek, die op hout wordt gestookt. Tenslotte zijn we naar een dorpje geweest waar veel aan handwerk werd gedaan. Het weven van zijde en katoen, Bamboe en cokosnoot produkten zoals lepels en muziekinstrumenten. Vandaag vroeg opgestaan om weer met de bus te gaan, nu 300 km verder naar Siem Riep. Zonder problemen zijn we hier aangekomen en beginnen nu aan een driedaags tempelbezoek waaronder het beroemde Angkor Wat.

• 06 Februari 2008 - 12:17

Margritta:

Hallo ben en nelleke,

Een vakantie vol verrassingen?
    Iedere dag weer anders moeten beslissen, maar indruk wekkend hoe je ook reist!
    Ik vind het erg leuk om jullie te volgen.
    Een goed vervolg.

gr. margritta

• 06 Februari 2008 - 18:30

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    O heerlijk om zo van deze prachtige landen te genieten en dat handwerk wat ze maken van vanalles.
    Angkor Wat is fantastisch! We genieten met jullie mee als we jullie verslagen lezen, heerlijk.
    Wim en Ria

• 06 Februari 2008 - 20:46

Gerrit:

Genoten van de rubberboomfoto. Zal deze boom ooit condooms als vruchten dragen? Tot dan wacht ik op een foto van een tropische vingerplant. Het lijkt me heerlijk om over zo'n wasbord wegje te fietsen, trilt goed. Houdt je jong
    Veel liefs en tot horens,

• 08 Februari 2008 - 11:10

3. wat voor voedsel eten jullie
    4. is het druk met
    fietsende 'vakantiegangers'
    5. hoe is het met jullie achterwerk

Dat jullie genieten blijkt wel uit de verhalen! Maar ik vind het ook wel leuk
    iets meer over jullie zelf te horen.
    Ik wacht af!

doeiiiiiiiiii
    Corry

• 12 Februari 2008 - 09:33

Annemiek En Erik:

Hallo Ben en Nelleke,
    We zijn jullie vaak tegengekomen in Laos,
    wat een mooi land toch. We gaan jullie site zeker volgen, voor ons zit het er over 2 weken helaas alweer op! Geniet van jullie heerlijke reis!

Groeten,
    Annemiek en Erik

• 12 Februari 2008 - 19:47

Christine En Peter:

Hoi Nelleke en Ben
    Maar goed dat jullie zo flexibel zijn om plannen te willen en kunnen wijzigen. Als je er maar plezier in blijft hebben, dat telt. Afgelopen vrijdag 8 februari eerste keer weer op de racefiets. Heerlijk. Zal jullie wel missen in het peleton. Het ga jullie goed. Groetjes en goede voortzetting van de reis.

• 12 Februari 2008 - 21:19

Rob En Tineke:

Met veel belangstelling volgen wij jullie reis. Sterkte en veel succes.

• 16 Februari 2008 - 09:02

Betsie En Hennie:

stuur eens een leuke foto van jullie daar in die mooie omgeving nog heel veel succes daar en geniet er maar lekker van