Maestrazgo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Maestrazgo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Maestrazgo

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

08 Juni 2009 | Spanje, Madrid

20090605 Fuentespabla - Mirambel
We hadden de intentie om 7:00 uur te vertrekken, maar het opstaan werd vertraagd omdat het buiten regende.Om half 8 waren we op pad. Vandaag was de tocht grotendeels over rustige wegen. . Gelukkig was niet zo'n warm weer omdat er vrij veel bewolking aanwezig was. Wel hadden we een zeer pittige klim Een vergelijk met de Mont-Ventoux mag best wel. Er moest flink gestampt worden. De 22-33 overbrenging werd goed gebruikt. In het mooie vestigingplaatje Morella kregen we een stortbui met hagel te verwerken. We hadden een goede schuilplaats gevonden. We dachten in een kerk te schuilen maar deze bleek omgebouwd te zijn tot eerste hulp. Wij hebben de schade beperkt kunnen houden. Daarna zijn we naar het mooie gerestaureerd plaatsje Mirambel gereden. We hadden 66 km op de teller staan met 1074 klimmeters. Dat vonden wij voor vandaag genoeg. We zijn een Hostal in Mirambel ingedoken. Verslag maken en opslaan zodat we als we een internet verbinding hebben ze direct geplaatst kunnen worden.

2009-06-06 Mirambel – Allepuz
Gisteravond redelijk menu gehad,niet om over naar huis te schrijven. Vandaag 61 km afgelegd met de hoogste klimmeters tot nu toe: 1499 meter. We hebben 3 beklimmingen gehad met een stijgingspercentage van 8 %. Het weer was er voor, bewolkt af en toe was de zon er en een enkele regendruppel bood zich aan. De wind stak wel behoorlijk op ,zo hard zelfs dat we meer moeite hadden met de wind dan het stijgingspercentage. De afdalingen hebben we daarom ook voorzichtiger gedaan omdat je het gevoel kreeg van de weg te worden geblazen. We zijn redelijk vaak gestopt om foto’s te maken. omdat de streek Maestrazgo, waarin we rijden zeer prachtig is. En dat wil je dan toch wel vastleggen. We hebben vandaag weer Nederlanders op de fiets ontmoet,dit keer een Fries echtpaar uit Harlingen. Zij maken een ronde in de omgeving.

2009-06-07 Allepuz - Bezas
Vanmorgen begonnen we op een hoogte van 1384 meter aan te rijden. 12 graden wees de temperatuurmeter aan. Gelukkig wat klimwerk zodat we vanzelf warm werden, maar de afdalingen waren geen pretje. Vandaag de stad Teruel aangedaan. We zijn door de binnenstad gereden. Indrukwekkende stad. Op weg naar Bezas door het toch wel kenmerkende wijdse glooiende landschap gereden. In Bezas hebben we overnacht in het enige hostel. Het diner konden we al om 20:00 uur nuttigen wat wel zo prettig is i.p.v. 21:00 uur.

2009-06-08 Bezas - Frias de Albarracin
De dag begon met een bezoekje aan de bakker. Deze bakker werkte nog met een oven en een houten plank om de stokbroden er in en uit te halen. Buiten is het bewolkt,het is koud +/- 12 graden en het waait hard. De hele dag wind tegen. Verder beloofd het toch een mooie dag te worden. Een kudde schapen doorkruiste onze route. Daarna verschijnen er prachtige rode rotsformaties. Het is werkelijk fantastisch om er door heen te rijden. Grotten met rots-tekeningen zijn we voorbij gereden. Na al dit moois komen we in het prachtige plaatsje Albarracin. Hier zijn we kriskras door heen gefietst.Het heeft weer prachtige plaatjes opgeleverd. Nog een Belgisch echtpaar ontmoet die de route ook maken. Ze verbleven op de camping voor 2 dagen in dit plaatsje. Bij een waterval hebben we onze lunch genuttigd. Na wat rustige klimmetjes,gelukkig maar, want door de harde wind tegen was het veel zwaarder !!. Om 14.30 uur kwamen we aan in ons Hostel in Frias.

• 08 Juni 2009 - 18:22

Wim En Ria:

Wat een super verslag, jullie komen ook vanalles tegen op jullie fietstrip.
    Regen zal in de lucht gezeten hebben ove de hele wereld want wij hebben ook vreselijke buien gehad op de Dempster Yukon-Canada en we waren blij dat we op de camping waren want de weg was spekglad.
    We genieten super van jullie reisverslagen.

Groeten Wim en Ria

• 08 Juni 2009 - 19:34

Nienke En Gerrit:

Wat een inspanning. Maar dat levert dan ook hele mooie plaatjes op. Tja en de verjaardag van Henk heb je dus gemist. We hebben in Vriezenveen weer aardig bijgekletst maar toch zullen de samenkomst komende vrijdag wel missen. nou dat wordt dan bij praten in het eerste weekend van oktober. We blijven jullie volgen....

• 09 Juni 2009 - 11:14

Hans Klessens:

Het is goed om te lezen dat het met jullie prima gaat.
    Ondanks het slechte weer toch maar de moed er in houden en genieten.
    Ik geniet in ieder geval met volle teugen van julie verhalen.

Veel plezier

Hans

• 09 Juni 2009 - 14:07

GERARD EN ELLY:

Leuk om jullie verslagen te lezen,
    en de foto's te bekijken. Wij zijn ondertussen al weer thuis en hebben een prachtige reis gehad. Veel plezier verder en geniet er maar van.Groeten Gerard en Elly

• 09 Juni 2009 - 17:50

Christine En Peter:

Leuk om jullie avonturen te horen. Hopenlijk wordt het weer steeds mooier en stabieler. Dan lokt de camping ook wat meer. Heel veel succes en energie wensen wij jullie op jullie reis en we blijven het volgen.
    Groetjes van de Pouweltjes

• 10 Juni 2009 - 07:42

Stephan En Joke:

Hartstikke bedankt voor de mooie verlagen en foto's. Wij genieten er echt van. Wij wensen jullie nog heel veel fietsplezier en alles wat erbij hoort.
    Wij willen even laten weten dat we vanaf heden een nieuw e-mail adres hebben nl.
    samjanssen01@onsbrabantnet.nl

• 12 Juni 2009 - 12:30

Elja:

gefeliciteerd

• 12 Juni 2009 - 21:10

Corrie:

hoi nelleke

gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

groetjes
    corrie en simone

• 13 Juni 2009 - 21:16

Berry En Robert:

Hallo Ben en Hanneke, we lezen dat jullie ook in het hostal in Frias de Albarracín zijn beland, wat een toeval, wij hebben daar ook overnacht. Prachtig dorp. Wij zijn alweer 5 dagen terug in Noorwegen. We hebben niet de hele route met de tunnels gedaan, maar probeerden via de hoofdweg naar Tortosa te fietsen. Die was helaas afgesloten door werk aan de weg (met dynamiet enzo) en de man bij het hokje wilde ons absoluut niet passeren. Dus we moesten helemaal omfietsen via Gandesa. Ook moest er nog een half uur gestopt worden onderweg voor een plaatselijke fietsrit. Uitgeput zijn we om 21.30 toch nog bij de camping aan de Delta de Ebro aangekomen... Groeten van het noors-nederlands fiets-echtpaar.