Spanje zuid - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Spanje zuid - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Spanje zuid

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

18 Juni 2009 | Spanje, Cazorla

20090615 Penascosa- Riopar
Ondanks de lange vorige dag zaten we weer vroeg op de fiets. De camping had trouwens een Belgische beheerders-echtpaar. De weg naar Alcaraz naar Vianos werd gerenoveerd Op een tiental plaatsen was men bezig met wegverbreding. De stenen die bij de ene bocht verwijderd werden, kon men elders weer gebruiken. De beklimmingen door de Sierra de Alcatraz waren erg pittig maar prachtig. Je komt niemand tegen. Bij de laatste beklimming werd je beloond met een prachtig uitzicht. Je kon wel vijf lagen ver kijken. Heel mooi. Na een rustige afdaling op een slechte weg kwamen we in Riopar terecht. 6 kilometer daarbuiten was camping Rio Mundo. Een heel rustige camping. Later bleek dat er een schoolkamp te zijn waardoor de rust geheel verdween.

20090616 Riopar- Tranco
Na een onrustige nacht weer opgewekt van start. De oorsprong van de Rio Mundo hebben we maar overgeslagen. Het was een mooie nieuwe weg maar niet druk. De eerste olijfbomen melden zich weer aan. We hebben bij een bronnetje met banken geluncht. Daar werden we begroet door Lia en Frans, een Nederlands echtpaar, dat de route ook aan het rijden is. Onderweg zagen we nog 2 maal een dorpje dat als her ware op een rots was gebouwd. Na wat klim en daalwerk kwamen ons weer een echtpaar voorbij in een camper,die de vorige nacht naast ons gestaan hebben. Even later werd het op de camping aan het Tranco meer een reunie met 3 stel Nederlanders naast elkaar. Het werd een gezellige avond.

20090617 Trancor- Cazorla
Om 8:10 uur zaten we weer op de fiets.Nog lekker fris.Langs het stuwmeer, over de dam en verder langs het meer.Er was veel vrachtverkeer.Evejn later bleek waarvoor.
Ze waren namelijk net begonnen om de weg opnieuw te asfalteren. We ontmoeten op dat moment ook 2 Nederlanders met 100-colstruitjes aan. Dus praat genoeg, omdat we die vorig jaar ook hadden gereden. Na 0,5 uur wachten en wat wandelen langs de kant konden we weer verder. Ook op dat moment kwamen Lia en Frans ook net weer aanrijden. We besloten om samen verder te rijden. Het was een hele mooie route door het bos met een behoorlijk stijgingspercentage. Bovengekomen was het uitzicht geweldig.Maar toen de afdaling begon kreeg je aan de andere kant een totaal ander uitzicht. Kilometers ver een golvend landschapmet alleen maar olijfbomen.Van bovenaf ziet het er spectaculair uit, maar beneden niet.Na de afdaling zijn we beland in Cazorla op een camping beheerd door Nederlanders. Ze komen uit Schijndel en zij heeft een broer wonen in Beek en Donk. De wereld is weer klein. We houden hier een rustdag.

• 18 Juni 2009 - 21:22

Wim En Ria:

Wat een prachtig verslag en mooie foto's en het weer werkt mee.
    Wat zien jullie veel en wat moet je er hard voor werken.
    Geniet verder wij volgen jullie op de voet.

Groeten Wim en Ria

• 19 Juni 2009 - 16:02

Lia En Frans:

Hoi, ondanks de hitte een makkie vandaag. Waren om 3 uur in Huelma, maar doorrijden had geen zin, want dan had er nog weer 35 km bijgemoeten. Tip!! Zoek in een stad of dorp de bibliotheek op. Kan je internetten en waarschijnlijk ook draadloos. Goede reis verder en misschien zien we elkaar nog in Granada.

Groeten, Lia en Frans

• 19 Juni 2009 - 19:44

Gerrit En Nienke:

Zo ver van huis en dan nog in je moerstaal kunnen praten. Je vindt de Brabanders ook overal.
    Leuk de plaatjes die je steeds toevoegt, we kijken echt over de schouder mee.
    Hier werken we gewoon door. Fedde is geslaagd en in plaats van relaxen op school is hij ook aan het werk gegaan. Verschil mag er wezen. Overigens is berg op en berg af natuurlijk ook een vorm van werken. Petje af!!!

• 22 Juni 2009 - 13:55

Frans En Janny:

Het hollandse echtpaar dat jullie de eerste dagen hebben ontmoet en het hostal deelde in Tona heeft Malaga gehaald en zijn nu weer met de eerste werkdag begonnen.Jullie gaan nog mooie etappe's tegemoet. Wens jullie nog een heel mooie reis. Als je de belgen nog ziet doe ze de groeten van ons

• 24 Juni 2009 - 09:27

Willie Jacobs:

Haa die Ben en Nelleke!

beschrijving 18-6 gelezen en alle fotoos bekeken,ik krijg er een gevoel van vrijheid,uitdaging,ontmoeting,avontuur,volharding en vooral, blijheid bij..!

Hoe is het met jullie glunderoogjes ?

Met dank en hartelijke groet,ewens ik jullie nog bijzondere vrrijkende ervaringen toe!

Willie.