Hoezo voorbereiden? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Hoezo voorbereiden? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Hoezo voorbereiden?

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

07 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Een week later dan gepland gaan we beginnen aan de tocht die volgens de GPS 4000 km lang is. We zijn benieuwd hoe onze nieuwe fietsen(en wij) het zullen doen. We hebben maar 100 km ervaring kunnen opdoen zonder bagage. De fietsen zijn van het merk Santos en zijn van aluminium met 26 inch wielen. Verder hebben we gekozen voor een versnelling in de naaf, de Rohloff naaf en niet met een ketting maar met een getande riem overbrenging. We remmen de zaak af met Magura, hydraulische remmen. De bereiders zijn niet vernieuwd, die worden steeds ouder en zijn aan slijtage onderhevig. Vandaar dat we gekozen hebben voor meer slaapkomfoor. Geïsoleerde luchtbedden die ingepakt worden door een special vervaardigd
hoeslaken met geïsoleerde zijkanten . Onze slaapzak is opgepimpt van -5 tot -10 graden.
Tatteljee in Amsterdam is daar verantwoordelijk voor. En we hebben Birdland weer een tent armer gemaakt door een tunneltent te kopen van de Super Nova serie. Een meter langer dan de Ellips van Birdland die ons jaren goede diensten heeft. We zijn zeer benieuwd hoe e.e.a. zal uitpakken. Overmorgen weten we hopelijk al iets meer. Morgen vliegen we naar Rygge en gaan we slapen in Horten. De volgende dag volgen we kustlijn naar het westen

• 08 Juni 2010 - 08:37

Cobi:

Hallo Ben en Nel

Ik wil jullie een hele fijne vakantie toewensen.
    Ik zal jullie verslag weer volgen. Veel plezier en een hele goede reis.

Groetjes van Cobi jullie nicht uit Utrecht.

• 08 Juni 2010 - 10:11

Corrie:

hoi allebei,

tot zo op het vliegveld airport!!!!!!

(schone)zus
    corrie

• 08 Juni 2010 - 14:00

Willie Jacobs:

Hoi Ben en Nelleke!

Wat een degelijkheid van materiaal/voorbereiding!En dan nog wel als echt-paar erin gaan..............!
    Veel geluk ,gezondheid en gezelligheid in deze unieke levensfase.
    Tegen de tijd dat ik niet meer werkplichtig ben-Ben,wil ik ook een grote fietstocht beleven..............!
    Houdoe,

Willie Jacobs

• 08 Juni 2010 - 15:43

Peter Beerens:

hey globetrotters,
    kei mooi die nieuwe fietskes,met deze technology en jullie sportieve drive komt het allemaal wel goed.
    wij gaan zaterdag de alphen in frankrijk beklimmen,begin best wel wat zenuwen te krijgen, spannend.
    vrienden, ik blijf jullie volgen houd je taai.
    peter

• 08 Juni 2010 - 16:10

Martien Meijer:

Hoi rad-draaiers
    Heel veel succes met het ronddraaien van de trappers veel plezier en gezond weer thuis

• 08 Juni 2010 - 20:10

Berry En Robert:

Hallo Ben en Nelleke, goed geland in Noorwegen? Ben benieuwd hoe jullie "ons" land vinden en we verheugen ons erop jullie te ontvangen. Als we wat voor jullie moeten regelen, stuur even een mailtje.

Prettige fietsreis met heel veel mooi weer toegewensd !

Groeten van de noors-nederlandse fietsers

• 10 Juni 2010 - 16:29

Christine En Peter:

Hallo luitjes,
    nogmaals een voorspoedige fietsreis. Dat het mag gaan zoals jullie maar wensen. Veel plezier en we zullen jullie volgen.

• 12 Juni 2010 - 12:16

Corrie:

heeeeeee jarige nelleke,

GEFELICITEERD!!!!!

en.... heb je de zon al zien zakken in de zee???

corrie

• 12 Juni 2010 - 13:55

Elja:

Nelleke Gefeliciteerd.
    Heb je wat gekregen van je fietsmaatje.
    Al wat fitter geworden.
    Hier alles oké.

• 14 Juni 2010 - 08:48

Matthijs En Bieuwke:

Gefeliciteerd,ook namens Eelco en Klaaske,we hebben het hier in Frankrijk zonder jullie gevierd.Groetjes