Gastvrijheid - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Gastvrijheid - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

04 Juli 2010 | Noorwegen, Molde

We hadden het plan opgepakt om eerst nog een bootrondreis te maken in Geiranger en daarna de fietstocht beginnen. Alle gedroogde spulletjes weer ingepakt en toen verder afgedaald naar de haven. We waren ruim op tijd. Deze boottocht had iets meer om het lijf dan de vorige boottocht bij Flam. Nu nog vanuit het dal omhoog om uit Geiranger weer uit uitkomen. Na vele haarspelbochten stonden we weer boven en hadden prachtig uitzicht over Geiranger.
Via een lange afdaling kwamen we bij de veerpont in Eidsdalen. Overgestoken konden we ons weer opmaken om weer hoogtemeters te maken naar de beroemde Trollvegen. Na de laatste campingsmogelijkheid zijn we doorgereden op zoek naar een vrije kampeerplek. We hadden een prachtige plaats gevonden en er heerlijk vertoefd. De volgende dag zijn we naar de Trollvegen gereden. Daar zijn we een lange tijd op de top gebleven. We hebben daar vele reacties gekregen over onze fietsen en onze fietstocht. We hebben daarna genoten van de afdaling. Prettig als je op je fietsen kan rekenen. We zijn toen rustig naar de Andalsnes gereden en daar op de camping overnacht. Het was weer heerlijk fietsweer en we waren om 14:00 uur bij Berry en Robert in Bolsoya bij Molde. Wat een prachtig huis en uitzicht hebben ze. We hebben er twee dagen mogen genieten van hun gastvrijheid. We hebben onze vervolg van de reis helemaal doorgenomen. Diverse geplande routes zijn omgezet en alternatieven met boten zijn bekeken. Vertrektijden en de prijzen zijn genoteerd. Morgen brengen ze ons naar Molde omdat we de fiets niet door tunnel mogen en er geen andere mogelijkheid is om er te komen. We zijn zeer blij met de verkregen informatie en zijn hun daar ook zeer dankbaar voor

• 04 Juli 2010 - 22:07

Wim En Ria:

Heerlijk om te horen dat de spullen weer droog zijn en dat jullie een paar gezellige dagen gehad hebben bij jullie vrienden.
    Ook de informatie kunnen jullie weer goed gebruiken voor jullie avontuur.
    We blijven uitkijken naar jullie verslag.
    Het weer is hier momenteel weer droog en opnieuw warm.
    Geniet verder en onze hartelijke groeten
    Wim en Ria

• 05 Juli 2010 - 09:44

he dapper hoor, we zien heel veel 'lot' genoten zoals jullie ze noemen
    onderweg. wij reizen met 24 campers en zien jullie soms zwoegen op een helling en zeker als het hard waait en regent, soms nog mistig ook.

heel veel succes en we zien uit naar beter weer, met het zonnetje erbij, dan is het en stuk aangenamer.

• 05 Juli 2010 - 17:17

Matthijs En Bieuwke:

Fijn dat alles zo plezierig verloopt,ga zo door!!!

• 05 Juli 2010 - 18:32

Luie Fietser:

Ha Ben en Nelleke,
    Wat zijn jullie al een eind naar het noorden! Is Noorwegen wel groot genoeg voor jullie? Voor je het weet zijn jullie er voorbij gefietst. En varen jullie als toetje ook nog naar Spitsbergen?

Handig dat jullie zo'n goede informant hadden. Groetjes en tot volgende keer, Paulien

• 06 Juli 2010 - 19:32

Toon Van Houtert:

heel mooi wat jullie daar in noorwegen doen,prachtig hoor.
    Wij wensen jullie veel fietsgenot en voor straks in augustus wel thuis.

• 13 Juli 2010 - 07:12

Jan Doreth Dekkers:

Beste Ben en Nelleke;
    Vanuit Basel,waar we intussen zijn gearriveerd, wensen wij jullie nog een goede voortzetting van jullie fietsreis. Onze tocht is tot nu toe erg mooi geweest, ook qua natuurschoon. Het is alleen ontzettend warm
    geweest, dagen met 38 graden.Morgen 14 juli trekken we de zwitserse alpen in.
    Heel veel groeten en fijne reis, Jan en Doreth

• 23 Februari 2011 - 19:06

Willie Jacobs:

Hoi Ben en Nelleke,

een bijzonder natuur en schoon land keuze!!

Wat een mooi huisje op een sublieme plek....

Bedankt voor het verslag en foto's.

Groet,

Willie.