Hytter, een huisje een luxe - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Hytter, een huisje een luxe - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Hytter, een huisje een luxe

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

30 Juni 2010 | Noorwegen, Geiranger

We hebben vandaag een huisje gehuurd op de camping in Geiranger In dit land staat het er vol van met die huisjes. Reden was dat we verkleumd waren. Het was al om 5:00 uur ‘s morgens gaan regenen. Bij vertrek de volledige regenuitrusting weer voor de dag gehaald en aangetrokken. Onderweg nog handschoenen aangedaan omdat het zo vreselijk koud was. We hadden ook nog onze gele hesjes aangetrokken om maar goed zichtbaar te zijn voor het overige verkeer. En afdalen in de mist is trouwens ook geen pretje. Nu is alles weer eens gewassen en hangt te drogen terwijl het buiten nog regent. We zijn weer wat bijgetrokken en zijn weer vol goede moed aan de planning van de volgende dagen begonnen. Morgen en overmorgen is het wel weer mooi weer. We hebben ook prachtige dagen achter de rug. Van 0 naar 1435 meter geklommen om op de hoogst gelegen regulaire weg in Noord Europa te kunnen rijden. En de omgeving was prachtig. Resten sneeuw en gletsjers. Vandaag was het in eerste instantie een vlakke etappe. Later even geklommen en zijn we daarna gaan dalen naar de 0 meter en morgen weer via de nodige haarspeldbochten naar boven op weg naar de Trollvegen, een beroemde nationale toeristische route. Wegnummer 63 voor wie het wil opzoeken. Over 3 dagen hopen we Berry en Robert te ontmoeten, die we in Spanje fietsend hebben ontmoet. Oja, Flam is het met een nulletje erop: Flåm. Moet zelf nog eens uitzoeken hoe dat in Word moet.

• 30 Juni 2010 - 19:01

Fran En Lia:

Hoi,
    Ondanks het wat mindere weer toch weer van alles meegemakt en gezien. Wanneer het regent kan het koud zijn. Weten wij alles van, want ook in Spanje is het dan koud. Prachtige wegen gaan jullie tegemoet. De Trollvegen heebn wij ook gereden maar dan wel met de auto. Leuk om jullie weer zo te volgen.
    Oh ja de groeten van Frans en Janny. Die hebben jullie verleden jaar in de buurt van Girona en Barcelona ontmoet. Zij kenden ons uit jullie verslagen van vorig jaar.

Groeten, Lia en Frans

• 30 Juni 2010 - 19:29

John En Annemiek:

Wij zijn na Gaugne naar Eidsdal vertokken. Hebben daar 2 dagen doorgebracht op 'n goede camping bij de pont. Zijn een dag eerder dan gepland naar Lillehammer vertrokken. Dit i.v.m. de verwachtte regen zodat we de tent droog in konden pakken en opzetten. Is ook maar net gelukt want om 5 uur begon het te regenen. We hebben de beroemde Trollvegen dus maar laten schieten. De autorit vanaf Geiranger naar Lillehammer over Lom was prachtig. Wij hebben enorm veel respect voor jullie dat jullie dit per fiets doen en wensen jullie nog 'n hele goeie reis met hopenlijk wat meer zonneschijn.

Hartelijke groet van jullie buurtjes op de camping in Gaugne.

• 30 Juni 2010 - 21:29

Wim En Ria:

Hallo Ben en Nelleke
    Wat een weer zeg, wel jammer maar er is weer goed weer op komst
    We hopen dat jullie toch genieten ondanks de regen en met regenpakken aan dus is dat huisje een verademing natuurlijk.
    Even al die natte troep drogen en verder.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Het is hier momenteel 26 graden en bijna geen wind.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 01 Juli 2010 - 15:02

Margritta:

Hoi, Hoi,
    Zachtjes druppelt de regen door je pakken heen! Ja, zo lang regen dan is het weer even genoeg.
    Heeft de gehele route een naam?
    Weer een fijne en moedige start.
    hartelijke groet,
    Margritta.

• 03 Juli 2010 - 16:48

Elja:

vakantie vroegtijdig verlaten.
    dochter riep harder dan de laatste tocht.
    was op tijd thuis om als eerste hun eerst geboorne te bewonderen. ja, ik ben oma geworden van hun dochter. Ze heet Sophia. ieder maakt het goed

• 04 Juli 2010 - 20:16

Christine En Peter:

Hallo Ben en Nelleke. Jammer van die regendagen. Konden wij maar wat van de hitte hier naar jullie zenden. Als jullie het nog maar leuk vinden, daar gaat het tenslotte om. Verder alles OK hier en hopenlijk ook bij jullie. Tot mails.

• 28 Juli 2010 - 18:00

Annemiek En John:

Af en toe kijken we weer even hoe ver jullie zijn. Fantastisch dat jullie nog steeds onderweg zijn. Respect.
    Wij hebben vorige week de Nijmeegse 4-daagse gelopen met op de eerste dag 'n temperatuur van 32 graden. Zo warm zal het in Noorwegen niet zijn. Mooie foto's hebben jullie gemaakt. Zet 'm op, nog even doorfietsen. Groetjes van jullie campingbuurtjes in Gaupne.

• 23 Februari 2011 - 19:27

Willie Jacobs:

Hoi Ben en Nelleke,

goed georganiseerde afwisselende tocht.....!

Met dank voor verslag en foto's,

Groet,

Willie