Ga Fietsen !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Ga Fietsen !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Ga Fietsen !!

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

31 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Weer een fietstocht die op ons lijstje stond is gepland. We zijn al weken ons druk aan het voorbereiden. Ook zaken die lang zijn blijven liggen willen we nu ineens afgewerkt hebben voor we vertrekken. In februari was als eerste activiteit de vliegreis geboekt. Onze tuin is weer winter- en zomerklaar. Een nieuwe boom moeten we nog planten anders moeten we weer 1 jaar wachten. De belasting weer om uitstel gevraagd. Internationaal rijbewijs geregeld. Aan het ziekenfonds een Engelse verklaring gevraagd en de geldigheid tot juni laten bevestigen. Een multi-entry visum aangevraagd bij de ambassade omdat we langer dan 3 maanden in het land willen blijven en we misschien nog een uitstapje naar Tasmanie willen maken. Uiteraard hebben we ook onze spulletjes weer nagelopen en zijn soms vernieuwd of verbeterd. Hoe onze fietsen te verpakken is weer een issue geweest. Fiets routeboekjes en reisboeken en reisverhalen van andere wereldfietsers gelezen. De fietsroute is nu globaal uitgezet zodat we nu kunnen zeggen dat we in 120 dagen Nieuw Zeeland geheel rond kunnen fietsen op basis van 6 dagen van 60 km en 1 rustdag. Voor alle andere activiteiten hebben we dan nog ruim de tijd van 60 dagen over. We gaan daar de zomer,december tot en met februari, tegemoet met temperaturen van 23 graden gemiddeld en aan de westkust zeker de regenbuien. De Nieuw Zeelander Brian uit Auckland gemaild,die wij ontmoet hebben tijdens onze fietstocht in Spanje in 2009, Hij vangt ons op bij aankomst in Nieuw Zeeland en gaat ons enkele dagen rondleiden in Auckland. Hij neemt er dagen voor vrij!! Een betere start kun je niet maken. Door alle enthousiaste verhalen zijn we blij dat we de gelegenheid hebben om het zelf te kunnen ervaren.

  • 31 Oktober 2010 - 12:26

    Erna:

    Super! Ik ben heel erg jaloers dat jullie nu alweer een paar maanden op reis gaan. Ik ben erg benieuwd hoe jullie Nieuw-Zeeland gaan ervaren.

    Heel erg veel plezier en ik ga alle verhalen weer volgen.

  • 31 Oktober 2010 - 12:34

    Wim En Ria:

    Geweldig, naar Nieuw Zeeland.
    We hebben het er 6 weken geleden nog over gehad en nu is het bijna zover.
    Een geweldig land en o zo mooi, we zijn jaloers hoor.
    Geniet ervan en we kijken uit naar jullie verslagen en foto's.
    Voor nu onze hartelijke groeten Wim en Ria

  • 31 Oktober 2010 - 14:01

    Tonnie:

    Heel veel plezier. jaloers ben ik niet, maar ik bewonder jullie wel. Zo lang van huis en haard, moet ik niet aan denken.
    natuurlijk gaan Gerrit en ik jullie weer volgen.
    Succes. En volgend jaar spreken we weer eens af ! ! Liefs.

  • 31 Oktober 2010 - 23:11

    Corrie:

    Doe de groeten aan Brian!!!

  • 01 November 2010 - 17:59

    Lia En Frans:

    Hoi jullie weten ook niet van ophouden hé. Ben harstikke jaloers maar hoop mee te genieten met jullie reisverhalen. Succes en goede reis.

  • 10 November 2010 - 08:02

    Elly En Gerard :

    Wij wensen jullie en hele fijne vakantie , geniet van het land de omgeving en van elkaar.

  • 11 November 2010 - 12:04

    Jaap En Ineke:

    Zo te zien is alles voor elkaar en wensen we jullie een goeie, veilige en toch spannende reis.
    We zullen alles, ook uit Thailand, volgen.

  • 12 November 2010 - 09:16

    Klaaske:

    Hoi allebei

    Als jullie nu eens het slechte weer van hier ook meenemen die kant op, dan heb ik respect voor het fietsen..Geintje hahahahahaha Vinden het een prestatie hoor wat jullie allemaalheb gefietst en nog gaan fietsen. Ik volg het wel vanaf mijn"luie stoel" via de pc hahahahahahaha
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!

    XX Eelco en Klaaske

  • 12 November 2010 - 09:21

    Klaaske:

    bedoel" hebben" in vorige berichtje hihihihi

    Oja en wat ik nog eventje kwijt wil " ik ben dus echt niet jaloers, moet er niet aandenken, vind ons jaarlijks fietsen met de familie al een gruwelijk eind. hahahahahahahaha
    HEELLLLLLL VEELLLL PLEZIERRRRRRR!!!!!!...

    XX

  • 14 November 2010 - 12:59

    Margritta:

    Hallo Ben en Nelleke,

    Zo, al weer snel een andere reis! Lijkt me een mooie reis worden. New Zeeland, wat ik door lezen een indruk heb gekregen is het een prachtig land. Bergen, platteland, zee! Ik ben ook jaloers en ik hoop ook nog eens een maatje weer te vinden om reizen te ondernemen.
    Graag wil ik aan jullie vragen of jullie weten wat voor een merk ligfiets Brian heeft?
    Ik gun het jullie van harte en volg met plezier de verslagen en foto's!
    Hartelijke groet,
    Margrita.

  • 20 November 2010 - 09:41

    Jan Zaagman:

    Ik wens jullie heel veel plezier en fietskilometers toe. Ik hou jullie in de gaten. Zorg dat jullie weer heel terugkomen. Groetjes van Jan Z.

  • 24 November 2010 - 13:03

    Klaaske En Eelco:

    hoiiiiiiii Nelleke en Ben.

    We zijn reuze benieuwd of alles na wens verloopt met jullie fietstoer door Nieuw Zeeland. Hopenlijk snel een verhaaltje vanaf jullie kant met misschien paar foto's?

    Groetjessssssssssssssssssssssss XX

  • 24 November 2010 - 15:44

    Peter En Christine:

    Veel succes en groetjes.

  • 17 December 2010 - 22:14

    Lenie Van Hooff:

    Ben en Nelleke,

    Wat dapperrrrrrr. Prachtige foto's op de fiets, ziet er écht héél stoer uit.
    Ik zou het niet nadoen.
    Leuk om de foto's te zien, er is al zéker herkenning. Rotorua, met de Maori's en de zwavelbaden.
    Hoe gaat ie, zag dat er ook "fietspaden" zijn, heb ik toendertijd niet gezien, maar ben waarschijnlijk ook daar niet geweest of heeft mijn aandacht niet gehad.
    Wel een immens land, hè ? met zoveel afwisselende landschappen en things to do!
    Ik wens nog veel fietsplezier en "petje af", voor jullie !
    Dag, Lenie van Hooff

  • 06 Januari 2011 - 14:42

    Henk En Sjan Baars:

    De beste wenssen nog en veel fietsplezier.Ik leest en hoor dat het goed gaat.
    groetjes uit Diessen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsen In Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2011

North Island Northland

11 April 2011

North Island South-West

25 Maart 2011

North Island South

17 Maart 2011

Het Zuidereiland (slot)

25 Februari 2011

Earth Quake
Ben en Nelleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 186220

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 31 Augustus 2013

TransAmerica Bicycle Trail

08 Februari 2012 - 08 April 2012

Fietsen in Cuba

14 November 2010 - 14 Mei 2011

Fietsen In Nieuw Zeeland

08 Juni 2010 - 12 Augustus 2010

De Noordkaap

26 Mei 2009 - 08 September 2009

Fietsen Spanje

31 December 2007 - 04 April 2008

Fietsen Zuidoost Azie

Landen bezocht: