Isabel Rubio naar Pinar del Rio - Reisverslag uit Pinar del Río, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Isabel Rubio naar Pinar del Rio - Reisverslag uit Pinar del Río, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Isabel Rubio naar Pinar del Rio

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

31 Maart 2012 | Cuba, Pinar del Río

Vanmorgen voor het vertrek van het Motel in Isabel Rubia hebben we een vervelende ervaring opgedaan. We kwamen beneden om te gaan eten en de fietsen stonden al buiten. En wat bleek het zadeltasje stond open. Vreemd. Daar zit het kabelslot in en ik had daar een los achterlichtje in gedaan. Dat ontbrak. De eigenaresse en ik hadden een voorgevoel dat haar neefje wel eens de schuldige kon zijn. Toen hij vanmorgen zijn fiets bij zijn tante stalde werd hij er direkt op aangesproken en wat blijkt hij was de dader. Hij ging de schuur in en kwam met het lichtje eruit. Wat zijn tante gezegd heeft weet ik niet maar aan de gebarentaal niet iets positiefs. Hij kreeg nog net geen klappen. Mea cupa was wat hij zei toen hij met het lampje overhandigden. Volgens ons is dit niet de eerste keer voor hem zoals wij op maakte uit zijn hele houding. Verder hebben we er maar niet veel meer aandacht aan besteed. Het was fris toen we begonnen te fietsen maar dat ging snel over. We hebben voortdurend over de vrij vlakke snelweg CC gereden. Het verkeer viel wel mee maar spannend was het niet. Later zagen we op de kaart dat we nog een rode binnenweg hadden kunnen nemen bij San Juan 10 km om maar vermoedelijk wel een mooiere weg. Verloren kans. In Pinar hadden we snel de casa Mrs Sobeida gevonden die we gereserveerd hadden. Uiteraard werden we weer aangesproken door mensen die er hun beroep van gemaakt hebben om geld te vangen bij het aanbrengen van klanten bij o.a. een casa. Op de tweede dag werden we door dezelfde persoon aangesproken als de dag daarvoor. Nu hadden we geen sportkleren aan en helm op. Het was exact het zelfde smoesje/verhaal als de dag daarvoor om aan de bak te komen, nu voor een tabaksexcursie. Later kreeg hij dat toch in de gaten. Die baalde dat hij er nu ingetrapt was. We waren notabene gewaarschuwd door het Motel in Isabel Rubio voor dieven. De een knoopt een praatje aan en de andere gaat er met je fiets of iets anders vandoor. We zijn dus met zeer weinig geld en papieren de straat opgegaan. Werden wel aangesproken maar we waren gewaarschuwd.