Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

25 Januari 2008 | Laos, Vientiane

Na drie rustige dagen in Luang Prabang zijn we op weg gegaan naar Vientiane. De eerste dag was al meteen pittig. Voor de fietsers onder ons, een klim van 16 km en een van 22 km met een stijgingspercentage van gemiddeld 7 % en de rest was ook heuvelachtig. We hebben in Ka Cham overnacht. De volgende dag naar Phou Khoun deed er ook niet voor onder. Hier reden we door het Karstgebergte ,wat erg mooi was. In Phou Khoun hebben we de bagage en fietsen in een guesthouse achter gelaten, en zijn met een gecharterde songthraw naar Ponsavan ,110 km uit de fietsroute, gereden. Hier hebben we overnacht en hebben een excursie gemaakt naar de kruikenvlaktes. Dit was zeer indrukwekkend. Om 16:30 uur zijn we met de locale bus terug gegaan naar Phou Khoun. Het ritje met de bus kosten 4 euro per persoon en duurde 4,5 uur. Via Kasi,Vang Vieng ,Hip Heub en Tha Lat,zijn we aangekomen in Vientiane. De tochten waren rustig door het dal met een enkel heuveltje erin.Onderweg veel papaya- en bananenbomen en rijstvelden die ze aan het beplanten waren. Het is hier warm en de zon prikt behoorlijk. Ben is wat verkouden, maar verder maken we het goed. Onze fietsen houden zich prima.

• 25 Januari 2008 - 07:24

Peter Spang:

Leuk om te horen dat het goed gaat met jullie.
    en de klimmetjes zullen echt wel niet de laaste zijn .
    De groetjes en zet er een tandje bij

• 25 Januari 2008 - 14:59

Wim En Ria:

Ben en Nelleke
    Wat leuk om weer wat te lezen van jullie avontuur. Van de stijging van die klimmetjes zegt ons niet zoveel maar we kunnen ons een voorstelling maken met die zon die genadeloos blijft branden wij liepen met een bepakking vaak vlak maar ook dan was je blij als je even kon zitten.
    Mooie foto's we genieten erg van jullie verslagen.
    Groeten Wim en Ria

• 25 Januari 2008 - 18:50

Koos Klessens:

Vanuit ons overwinteradres in Isla Cristina, Zuid-Spanje, volgen wij jullie reis. Prachtig. Verder een goed vervolg toegewenst.
    Koos Klessens

• 25 Januari 2008 - 19:04

Margritta:

Al in een korte tijd bijzondere ervaringen in jullie reis. Zo een andere cultuur lijkt me. Een goede voortgang samen!
    hartelijke groeten,
    Margritta

• 25 Januari 2008 - 21:28

Rob En Tineke Lok:

We volgen jullie reis met belangstelling.
    Fijn dat het zo goed gaat. Succes met de volgende etappes.

• 26 Januari 2008 - 11:01

Corry:

hallo broertje en schonezus,

succes met jullie "nieuwe" reis!
    Ik heb opgezocht wat jullie met songthaew
    bedoelen en heb de afbeelding ervan gezien.
    Nou.....houdoe en tot schrijfs.

P.s.
    mis je de drop niet, Ben!!??