De vertraagde start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu De vertraagde start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

De vertraagde start

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

08 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Inse, mijn zoon, zei het terloops al op maandag 2 dagen voordat wij zouden vertrekken. Air France staakt. Verder heb ik er geen aandacht aan besteed. Dinsdagmorgen werd ik door Global Cyclist, Marco Kleijn, geen familie van Nelleke overigens, gebeld dat het verstandiger zou zijn om het vliegschema aan te passen vanwege de staking van Air France. We zouden met Air France van Amsterdam naar Parijs vliegen en met een 1 uur overstaptijd ook met Air France doorvliegen naar Havana. Intercontinentale vluchten zouden toch nog wel eens door kunnen gaan was daarbij het uitgangspunt. Voorstel was dan ook om eerder naar Parijs te vliegen met een KLM toestel i.p.v. een Air France vliegtuig. Dan was geregeld wel met zeer slechte vliegtijden. Om 03:00 uur vertrekken thuis en om 08:00 uur vertrekken uit Amsterdam en dan 4 uur wachten in Parijs. Werd toch geregeld. Ben ‘s avonds toch maar eens op de site van Air France in Frankrijk gaan kijken en wat blijkt ook de continentale vlucht is geannuleerd. Gisteravond laat kwam het bericht dat we hoogst waarschijnlijk donderdag wel zouden kunnen vliegen maar nu rechtstreeks met KLM . Mooi voorstel, maar helaas hij was al vol/overgeboekt. Het volgend alternatief is zaterdag 11 februari rechtstreeks met KLM naar Havanna 0m 13:25 uur vertrekken van Schiphol en daar om 18:10 (00:10 uur onze tijd) aan komen. Dat staat nu op de planning. Was ook netjes dat men ons nog een aanbod deed om de einddatum ook 3 dagen te verschuiven maar dat hebben we niet gedaan omdat we nu ook al een rechtstreekse vlucht hebben vanuit Cuba en 57 dagen Cuba i.p.v.60 dagen is ook voldoende. Daar komt nu nog bij dat Nelleke verkouden is geworden en een lichte verhoging heeft. Kan ze het nu mooi uitzieken tot zaterdag. Voor haar wordt dat in ieder geval een betere start.

• 08 Februari 2012 - 20:34

Wim En Ria:

Nelleke en Ben,
    Wat vervelend en wat een gedoe maar net wat je zegt 57 dagen is ook voldoende en dan is Nelleke hopenlijk opgeknapt.
    Goed dat jullie flexibel ingesteld zijn want onderweg kan ook vanalles gebeuren maar aan het begin van een goed geplande reis is dit ietsje minder.
    Wij gaan er vanuit dat het vanaf zaterdag allemaal op rolletjes loopt en jullie je CUBA avontuur kunnen beginnen.
    Nogmaals alle goeds en tot het 1ste reisverslag in een heerlijk warm land.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 09 Februari 2012 - 00:18

Joss & Kees - Napier:

Goh... Nou als jullie er uiteindelijk maar komen. En Nelleke heeft ook een verhoging nodig om de lucht in te gaan. Hahaha.... Beterschap, goeie reis. We zijn benieuwd (jullie ook natuurlijk).

• 09 Februari 2012 - 10:31

Margritta:

Hoi,

Ik volg jullie!

Hopelijk hierna een goede start.
    Beterschap!

Stanley en Ollie zijn overleden.
    Het is wennen.

Sinds december woon ik in het buitengebied van Winterswijk.
    Broed nu wat ik aan reizen kan gaan ondernemen.

Hgr. Margr.

• 09 Februari 2012 - 11:34

Helma:

Wat vervelend. Hopelijk zaterdag een goede start.

• 11 Februari 2012 - 08:43

Henk En Sjan:

Komt allemaal goed met die reis.
    Fijne fietsvakantie en veel geluk.

groetjes uit Hilvarenbeek

• 11 Februari 2012 - 14:37

Henk En Sjan Baars:

snuf snuf hier word ook al geniest en gehoest, en geschaatst.
    Dus beterschap nelleke.
    jullie gaan lekker naar het zonnetje dan zal dit beter worden ook geen probleem zijn.
    Ga die zonninge vitamientjes maar opsnuiven, of het nou 57 of 60 dagen worden, is altijd nog beter
    als waterfietsen naar cuba...

• 16 Februari 2012 - 15:03

Jan Zaagman:

Ik hoorde van jullie problemen op dinsdag tijdens het spinnen. Maar zoals jullie altijd zeggen: Het komt altijd goed. Ik ben aardig aan het schaatsen geweest in Groningen. Zuidlaardermeer 50 km en de 11-dorpentocht 25km, want hier kwam op dat moment een pak sneeuw naar beneden, dus gedwongen stop. Lekker fietsen daar en geniet van het mooie weer wat ze daar mogelijk hebben.
    Gegroet.

• 18 Februari 2012 - 12:18

Corrie:

heeee....halllo....hallllooooooo......waar zijn jullie nu.....laat eeeeeens wat van je horen (lezen)
    Alles goed???? Geen bericht is goed bericht zegt men, maar dat wil ik wel bevestigd hebben!!!!
    Dus.....laat eens wat van je horen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Corrie