Het eerste verhaaltje - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu Het eerste verhaaltje - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Ben en Nelleke Gelder - WaarBenJij.nu

Het eerste verhaaltje

Door: Nelleke/Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben en Nelleke

21 Februari 2012 | Cuba, Baracoa

De eerste poging om een verslag uit Cuba te zenden. We zijn momenteel in Barecoa en gaan morgen naar Playa Yacabo Abayo en daarna na Guantanamo vervolgens naar Santiago. Alles is anders gelopen dan gepland, maar het blijft leuk.
We hebben een route uitgestippeld naar aanleiding van het boekje dat we zoveel mogelijk volgen. Het vliegtuig landen in Havana . We hebben daar in een hotel en in een casa geslapen. de derde dag zijn we overdag met een Viazulbus naar Holquin vertrokken een rit van 750 km. Daar werden we laat in de avond in de casa met een uitstekens diner ontvangen. We zijn via de Casa's Casa's aangeboden gekregen. Dit heeft nog steeds goed uitgepakt.De mensen zijn zeer behulpzaam. We reserveren meestal twee dagen van te voren. Tot nu toe werkt het systeem goed omdat het vrij druk is.Nu al twee keer gehad dat ze buiten het dorp[ ons stonden op te wachten. Het fietsen hebben we tot nu toe in kleine stukjes gedaan. Ongeveer 55 km. De komende dagen gaan we 75,76 en 92 km per dag rijden. De wartmte vraagt toch wel meer energie dan verwacht. Het is ruim 30- 35 graden. Veel water drinken en vroeg vertrekken zodat we vroeg in de middag aankomen. Het vele heerlijke eten helpt ook dat we het goed kunnen hebben. Ben van plan om thuis een uitgebreider verslag te maken tot de volgende keer. Groetjes Ben Nelleke.

• 21 Februari 2012 - 23:57

Joss & Kees - Napier:

Voor jullie doen dus een kort verslag. Nou in ieder geval hebben jullie er goed aan gedaan om vorig jaar naar NZ te gaan want dit jaar hebben we een vreselijke zomer hier. Bijna geen zomer te noemen. Lekker warm dus en blijkbaar lekker eten. Lijkt me heel interessant om ook eens naar Cuba te gaan. Wie weet...
    Nou jullie lekker doorgaan met het genieten en niet teveel aankomen want al die kilootjes moeten wel meegefietst worden................
    Groetjes van Joss & Kees, Restaurant Indonesia, Napier, Nieuw Zeeland

• 22 Februari 2012 - 06:30

Erna:

Heel erg veel plezier. Ook korte verslagen zijn leuk om te lezen...

• 22 Februari 2012 - 08:39

Wim En Ria:

Heerlijk om weer wat van jullie te horen-lezen-
    Maakt niet uit dat het wat anders gelopen is, als jullie maar gaan genieten van dit mooie eiland.
    Wat leuk dat de mensen je al staan op te wachten.
    Groot gelijk dat jullie vroeg gaan om de hitte wat voor te blijven op de fietstochten, als jullie een beetje aan de temperatuur gewend zijn kun je altijd nog omschakelen maar zo heb je ook even de tijd om wat gaan te bekijken of gewoon met een heerlijk drankje te relaxen.
    We zijn nu al nieuwsgierig naar het verdere verloop van jullie toer.
    Onze hartelijke groeten uit een nu zonnig en rustig Beek en Donk.

• 22 Februari 2012 - 09:59

Matthijs En Bieuwke:

Fijn dat er een bericht van jullie is!!We keken er naar uit.Nog een paar dagen en dan Ben je alweer 66.Alvast Gefeliciteerd!!!Maak er een gezellige tijd van.Tot horens.

• 22 Februari 2012 - 10:22

Corrie:

hoi bennelleke,

prettig om 'n berichtje van jullie te ontvangen!!!!! '
    Wat 'n hitte daar.
    Hier is het goed vertoeven (in bed). Ziek. Hoesten, duizelig, rillerig, paracetemol/codeíne en veel slapen. Dit is al voor de tweede keer in korte tijd en nee..geen carnaval gevierd.
    Voor de rest gaat het goed. haha
    Nou jongelui, succes met de hitte en goede reis verder!!!!

groetjes uit het mooie plaatsje Best (ahum)
    Corrie

• 22 Februari 2012 - 14:54

Jaap En Lneke:

Fijn om te lezen dat jullie fietsvakantie nu echt begonnen is ! We gaan jullie natuurlijk weer volgen en we hopen dat jullie genoeg gelegenheid vinden om te kunnen e-mailen.
    Al vast gefeliciteerd, Ben, met je verjaardag! Misschien weet je nog niet waar jullie op die dag zullen zijn.Het zal vast wel leuk zijn om ergens

• 22 Februari 2012 - 14:58

Jaap En Ineke:

(Vervolg )om ergens in Cuba. jarig te z

• 22 Februari 2012 - 15:07

Jaap En Ineke:

.Onze vakantie zit er bijna op. Volgende weekrzijn we weer thuis .Geniet samen van jullie fietsvakantie!
    Groetjes Jaap en Ineke

• 22 Februari 2012 - 17:14

Elja:

Heerlijk dat jullie er zijn. De vlucht was uiteindelijk dus toch nog goed gekomen. gelukkig.
    Geniet maar van het warme weer. Wij zitten binnen want buiten is t koud.
    maar ja je hebt altijd mensen die het anders hebben dan jezelf.
    Fiets maar lekker en je verslag lezen we wel als jullie thuis zijn.
    Groeten uit brabant en Ben ook daar teld dat je verjaardag betekend dat je er weer een jaartje bij hebt gekregen. Gefeliciteerd alvast

• 26 Februari 2012 - 13:09

CORRIE:

HEEEEE GROTE BROER,

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, OUWE ;-)

XXX JE ZUSJE CORRIE

• 26 Februari 2012 - 18:59

Eelco En Klaaske:

Ben gefeliciteerd met je verjaardag en Nelleke jij met die van je man. Groetjes van ons en nog veel fiets plezier.

• 26 Februari 2012 - 19:35

Peter En Christine:

Ben Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Nelleke jij natuurlijk ook met je mannetje. We zullen er hier op proosten. We wensen jullie een heel plezierige voortzetting van jullie reis. Intussen is Peter aan zijn schouder geholpen en wordt er voorlopig niet door hem gefietst. Bij ontslag uit ziekenhuis is gezegd 6 weken in draagdoek.(dag en nacht) Valt niet altijd mee. Hopen na controle dat er wat mag veranderen. Afwachten. Groetjes.

• 26 Februari 2012 - 21:52

Ton En Lenie:

fijn een eerste bericht te lezen. Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag Ben, nog heel veel gezonde km toegewenst!! Nelleke natuurlijk ook van harte. Ben wel benieuwd naar de veranderingen waarvan je melding maakt-er was toch sprake van een nachtbus? Jullie gaan een mooi stuk tegemoet waar ook die leuke vakantiecolonies aan het water waren, maar de casa's geven wel meer sfeer en direct contact met de cubanen. Onze enige heel lekkere maaltijd was ook in een casa particulare.
    Kijk uit naar julie volgend bericht en wens jullie heel veel fijne momenten daar!!

• 05 Maart 2012 - 16:24

Corrie:

Hallo Ben en Nelleke,

Ad Reijenga vertelde dat broer Nico voor zes weken naar Nederland komt.
    In de maanden april/mei.
    Het lijkt me 'n goed plan om via Ad 'n ontmoeting te regelen met Nico. Niet dan!!!???

Groetjes Corrie

En trapse op de pedalen!!!!